اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

پزشک خانواده مهر ماندگار حوزه بهداشت ‌است /عدم اجرای این طرح در‌ ‌اردبیل‌

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: طرح پزشک خانواده در استان اردبیل هنوز استارت نخورده و دلیل آن نیز معلوم و مشخص نیست.

پزشک خانواده مهر ماندگار حوزه بهداشت ‌است /عدم اجرای این طرح در‌ ‌اردبیل‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد عصر امروز در جلسه کارگروه سلامت که در استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت:‌ علی‌رغم تاکیدات فراوان رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان هنوز اجرای طرح پزشک خانواده در استان اردبیل شروع نشده و کسب مقام اولی یا ششمی هیچ سودی به حال ما نمی‌کند.

وی با انتقاد شدید از اجرا نشدن این طرح و معطل ماندن آن در بعد اطلاع‌رسانی، ثبت‌نام و تعیین پزشک عمومی تصریح کرد: تا زمانی که کار شروع نشود، نمی‌توان مدعی شد که اجرای طرح پزشک خانواده استارت زده شده است که مانند استان در سطح کلان کشوری نیز گویی اجرای پزشک خانواده به فراموشی سپرده شده است.

نیکزاد که به شدت از اقدامات ضعیف دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه گله‌مند بود خطاب به مسئولان، فرمایش اخیر مقام معظم رهبری را یادآور شد و خاطر نشان کرد: نباید اختلاف بین مسئولان به میان مردم کشیده شود چرا که این کشیده شدن‌ها نتیجه‌ای جز بر هم زدن آرامش و اعتماد مردم هیچ ثمری به دنبال ندارد.

این مسئول اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین در دیدار اخیر خود با دانشجویان و دانش‌آموزان به صراحت اعلام کردند که از امروز تا انتخابات هر کس اختلاف را بین مردم بکشد خائن به ملت است و باید مورد بازخواست قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امروز در این اوضاع و احوال شایسته نیست که فکرمان را مشغول امضا کردن چند نماینده در مورد طرح سئوال از رئیس جمهور کنیم چرا که مشکل اساسی کشور این موضوع نیست که بخواهیم وقت و انرژی خود را روی آن صرف کنیم.

مسئولان نباید وقت خود را صرف کارهای بیهوده کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل یادآور شد: شایسته است به جای این کارها در اجرای پزشک خانواده تعجیل کنیم چرا که هر چه قدر این طرح به شکل کامل و مطلوب اجرا شود فواید و ثمرات آن نصیب مردم کشورمان می‌شود.

نیکزاد گفت:‌ هر چند گام‌های اجرایی این طرح به مانند هدفمند کردن یارانه‌ها با سختی و مشکلاتی روبه‌رو است اما اگر این طرح به معنای واقعی اجرایی شود ما در 10 سال آینده شاهد آن می‌شویم که سطح سلامت جامعه ارتقا یافته و حتی اعمال جراحی قلب، عروق و... سیر نزولی پیدا می‌کند.

وی افزود: مراجعات مستمر مردم در چکاب سلامت خود یکی از امور مهم و پیشگیری‌های اولیه می‌باشد که به ارتقای سطح سلامت جامعه نیز کمک می‌کند.

نیکزاد تصریح کرد: اینکه مراحل اولیه را اعم از اطلاع‌رسانی و ثبت‌نام طی کنیم و در رتبه‌بندی وزارت بهداشت جایگاهی را به دست آوریم، قابل قبول نیست بلکه باید به حوزه اجرا ورود پیدا کنیم که در آن صورت اگر استان سی و یکم هم شدیم مشکلی نخواهیم داشت.

پزشک خانواده مهر ماندگار حوزه بهداشت کشور است

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: خود وزیر بهداشت در نشست سراسری با استانداران اعلام کرده که مهر ماندگار وزارت بهداشت اجرای کامل پزشک خانواده است که به یقین باید در عملیاتی شدن آن همت لازم را به کار گیریم.

وی در ادامه به محور دوم جلسه و موضوع اجرای طرح بهداشتی مساجد در آستانه ماه محرم اشاره کرد و اظهار داشت: در این باب شایسته آن است تا هم به بهداشت و هم موازین سلامت در احسان و نذری‌ها و همچنین حضور مردم در مساجد دقت کنیم چرا که رعایت بهداشت هیچ منافاتی با قصد قربت و نیت پاک عزاداری و توزیع نذورات ندارد.

نیکزاد از تأمین اعتبار مناسب برای دستگاه‌های متولی مساجد و مجتمع‌های بین‌راهی در احداث سرویس‌های بهداشتی و تأمین مایع دستشویی در سرویس‌ها اشاره کرد و ادامه داد: با اجتناب از موازی‌کاری‌ها باید کاری کنیم تا سلامت افراد جامعه بیش از گذشته تأمین شود.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول