اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان خبر داد

مخالفت با صدور 400 حلقه چاه غیرمجاز در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‎ای استان گلستان گفت: پس از تشکیل کمیسیون با صدور پروانه 400 حلقه چاه غیرمجاز در گلستان مخالفت شد.

مخالفت با صدور 400 حلقه چاه غیرمجاز در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ایرج حیدریان بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان اظهار داشت: مخالفت با چاه‎های غیرمجاز مذکور سبب آزادسازی و تخصیص 3 میلیون مترمکعب آب در استان می‎شود.

وی از موافقت صدور 400 فقره پروانه آبیاری تحت‎فشار در استان خبر داد و تصریح کرد: 1.4 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی قابل استفاده است که 25 درصد به متقاضی، 30 درصد به سایر متقاضیان و 45 درصد به منظور تعادل‎بخشی سفره‎های زیرزمینی در نظر گرفته شده است.

تخصیص 33.94 میلیون مترمکعب آب سطحی برای 6 هزار و 528 هکتار از اراضی

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان با ارائه گزارشی از ابتدای تخصیص آب در بخش کارگروه توسعه کشاورزی استان متذکر شد: تخصیص آب به تفکیک شهرستان‎ها در چهار قسمت آب‎های سطحی، آب‎های نامتعارف در بخش پرورش میگو، پساب تصفیه شده و تامین آب اراضی کشاورزی پیش‎بینی شده است.

حیدریان با بیان اینکه تخصیص آب از طریق آب‎های سطحی برای 6 هزار و 528 هکتار از اراضی در نظر گرفته شده است یادآور شد: مساحت مذکور به میزان 33.94 میلیون مترمکعب آب نیاز دارد.

به گفته وی تخصیص آب‎های نامتعارف در بخش پرورش میگو 450 میلیون مترمکعب و برای پساب‎های تصفیه شده در سطح 490 هکتار به میزان 16.36 میلیون مترمکعب تخصیص داده شده است.

گلستان در تامین آب اراضی کشاورزی از استان‎های برتر کشور است

مدیرعامل آب منطقه‎ای گلستان اضافه کرد: در بخش آب‎های زیرزمینی در مساحت 57 هکتار به میزان 140 میلیون متر مکعب برگشتی آب به علاوه برنامه چهارم توسعه از طریق آب‎های زیرزمینی تامین می‎شود.

حیدریان خاطر نشان کرد: استان گلستان در تامین آب برای اراضی کشاورزی از استان‎های برتر کشور است.

وی اظهار داشت: با توجه به محدودیت‎های اعتباری اگر از همین منابع برای تامین زیرساخت مصوبه‎ای از محل ملی گرفته شود می‎توان نسبت به انتقال پساب‎ها اقدام کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول