اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضاییه-2:

القای ناکارآمدی نظام مهمترین هدف استکبار جهانی است/ جریان فتنه را تمام شده ندانیم

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضاییه با اشاره به تلاش استکبار برای ضربه زدن به نظام اسلامی گفت: القای ناکارآمدی نظام ایران مهمترین هدف استکبار جهانی است.

القای ناکارآمدی نظام مهمترین هدف استکبار جهانی است/ جریان فتنه را تمام شده ندانیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در همایش سالانه سخنرانان و وعاظ برجسته کشور گفت: با توجه به فعالیت‌های حق‌طلبی ایران در سال‌های پس از انقلاب نباید انتظار داشت که نظام سلطه علیه ایران فعالیت نکند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های نظام سلطه علیه ایران را می‌توان به صورت کلی به دو بخش فعالیت‌های بیرونی و فعالیت‌هایی که در داخل کشور انجام می‌شود، تقسیم‌بندی کرد.

معاون اول قوه قضاییه گفت: در بحث فعالیت‌های بیرونی و خارجی دشمن سه موضوع را مدنظر قرار داده و به وسیله این سه موضوع سعی در شکست دادن ایران و مقاومت‌های ایرانیان دارد.

وی اضافه کرد: نخستین موضوعی که در این ارتباط دشمن به آن متوسل شده جریان تحریم‌هایی است که غرب برای متوقف کردن موفقیت‌های ایران اعمال کرده است.

رئیسی با بیان اینکه این تحریم‌ها سه هدف پیوسته را دنبال می‌کنند، گفت: آنها می‌خواهند ایران نتواند نفت بفروشد، اگر نفت را فروخت نتواند پول نفت را به داخل کشور بیاورد و اگر پول هم آمد نتواند مایحتاج مورد نیاز و مواد اولیه خود را تامین کند.

وی افزود: طبق محاسبات غرب و استکبار نتیجه این خواهد شد که کارخانه‌های ایرانی تعطیل شده و نارضایتی در بین مردم از مسئولان و شرایط اقتصادی ایجاد خواهد شد.

معاون اول قوه قضاییه افزود: در واقع استکبار قصد دارد چنین القا کند که تمام سختی‌ها به دلیل فعالیت‌های هسته‌ای ایران است و اگر ایران دست از این فعالیت‌ها بردارد تمام سختی‌ها هم برطرف خواهند شد.

وی اذعان کرد: دومین موردی که در بحث فعالیت‌های خارجی استکبار مطرح است عملیات گسترده روانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی گفت: در این زمینه دشمنان سعی می‌کنند که تحریم‌ها را بسیار مؤثر نشان دهند و چنین القا کنند که نظام اقتصادی ایران توانمند نیست؛ آنها می‌خواهند در میان مردم از آینده نظام و مسئولان ناامیدی ایجاد کنند و همچنین قصد دارند یک چهره ضد حقوق بشری از ایران در جهان ترسیم کنند.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: سومین موردی که در این زمینه دشمن به آن متوسل شده، فعال کردن اپوزیسیون و ضد انقلاب خارجی است.

وی ادامه داد: از مهمترین فعالیت‌هایی که در این زمینه دشمن دست به آن میزند تبلیغ ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف حکومتی است.

وی افزود: این موضوع را ما می‌توانیم در برخی از روزنامه‌های داخلی هم به وضوح مشاهده کنیم که سعی در القای این موضوع دارند که ایران باید در سیاست خارجه خود تجدید نظر کند.

رئیسی تاکید کرد: با توجه به این موضوعات نباید جریان فتنه را در کشور تمام شده دانست، فعالیت‌‌هایی که در این راستا انجام می‌گیرد نیز در راستای فتنه صورت پذیرفته است.

معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: موضوع دومی که استکبار جهانی در مواجهه با ایران در پیش گرفته ضربه زدن به نظام از داخل نظام است.

وی افزود: در این راستا از جمله فعالیت‌هایی که توسط غرب انجام گرفت هدایت فتنه 88 بود و این فتنه با سایر فتنه‌ها و سختی‌هایی که ایران با آنها روبه‌رو بوده تفاوت داشت.

رئیسی گفت: بحث دیگر روز انتخابات است که الان توسط احزاب و گروه‌های مختلف مطرح می‌شود و ما باید به فعالیت‌های دشمن در این زمینه توجه کنیم.

وی افزود: یکی از مهمترین مباحثی که الان جریان فتنه و ضد انقلاب مطرح می‌کنند، انتخابات آزاد و تغییر وضع موجود و همچنین استفاده از واژگانی همچون وحدت ملی است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول