اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین گردهمایی روز جهانی شهرساز در مشهد مطرح شد

مشارکت مردمی؛ کلید تحول در طرح‌ بهسازی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: یک کارشناس امور شهری گفت: کلید تحول در طرح‌های توانمند سازی و بهسازی بافت‌های فرسوده، مشارکت مردم است.

مشارکت مردمی؛ کلید تحول در طرح‌ بهسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سومین گردهمایی روز جهانی شهرساز، با موضوع بحران در توسعه‌ شهری پیش از ظهر امروز با حضور گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد برگزار شد. 

علیرضا تنهایی وش، دبیر فنی، اجرایی و پژوهشی شرکت مشاور‌پرداز، در این نشست با اشاره به اینکه همه سازمان‌ها و مدیریت شهرسازی به تحقق بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده با مشارکت مرم اذعان دارند، گفت: شهر مانند موجود زنده یا یک سیستم است که بافت فرسوده و بی‌سامان، نشان از بیماری آن است.

کارشناس ارشد شهرسازی شهرداری تهران، با بیان اینکه دو مدل حداقلی و حداکثری در مشارکت داریم و باید بسترهای درونی و بیرونی شهر را شناسایی کنیم، تصریح کرد: باید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، کالبدی و مسکن محل مشارکت تجزیه و تحلیل صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه ضعف مدیریت شهری، عدم مدیریت یکپارچه، کمبود زیرساخت‌ها وخدمات و فقر از عوامل به وجود آورنده‌ سکونتگاه‌های غیررسمی است، یادآور شد: وجه اشتراک پیدایش سکونت‌گاه‌های غیررسمی، فقر مادی و فرهنگی است.

تنهایی وش عنوان کرد: آسیب‌های اجتماعی که در سکونتگاهای غیر رسمی رخ می‌دهد، فقط مختص همان محل نیست، بلکه به تمام شهر گسترش پیدا می‌کند.

وی افزود: انسان در سکونت‌گاه‌های غیررسمی از آسیب‌پذیری بیشتری برخوردار است و از نبود آموزش، سلامتی نامناسب و ضعف جسمانی رنج می‌برد، که باید با مشارکت مردمی و توانمندسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده تله‌ فقر را بشکنیم و تنها از طریق مشارکت مردمی می‌توان به نوسازی بافت‌های فرسوده پرداخت.

انتهای پیام/ش30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول