اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین:

دانشجویان بسیجی نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین گفت: دانشجویان بسیجی با برگزاری حلقه‌های صالحین نسبت به مسائل روز جامعه آگاهی می‌یابند و با معرفت دینی و بصیرت نقشه‌های شوم دشمنان را در دانشگاه‌ها خنثی می‌کنند.

دانشجویان بسیجی نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند

مهدی برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: هدف از برگزاری حلقه‌های صالحین در دانشگاه نشر مفاهیم دینی و اسلامی و بحث و تبادل نظر در محورهای عقیدتی، سیاسی و اقتصادی است که دانشجویان با شرکت در این حلقه‌ها نسبت به مسایل مختلف در جامعه آشنا می‌شوند و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را در دانشگاه‌ها نقش بر آب می‌کنند.

وی با بیان اینکه شجره طیبه حلقه‌های صالحین در اوایل انقلاب اسلامی در مساجد و جبهه تشکیل شده بود، اذعان کرد: اکنون نیز این حلقه‌ها در دانشگاه‌ها با حضور 10 تا 15 نفر از دانشجویان برگزار می‌شود.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین بیان کرد: حلقه‌های صالحین اعم از خوهران و برادران در کلاس، بعد و قبل از اقامه نماز در دانشگاه‌ها و در خوابگاه‌های دانشجویی توسط دانشجویان به مدت بیش از یک ساعت با موضوع‌های مختلف علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد:‌ موافقان و مخالفان در موضوع‌های ارائه شده در حلقه‌های صالحین مطالب و نظرات خود را بیان می‌کنند و یک نفر به عنوان مربی زمانی که مباحث‌های آنان از محور اصلی خارج می‌شود این جلسه را هدایت و کنترل می‌کند تا از موضوع اصلی منحرف نشوند.

برزگر با بیان اینکه فرد هدایت‌کننده در جلسه حلقه‌های صالحین می‌تواند یکی از اساتید، روحانیون، دانشجویان و کارمندان دانشگاه باشد، ابراز کرد: این فرد نقش مهمی را در عدم انحراف نظرات ارائه شده دانشجویان در این حلقه‌های صالحین ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه دانشجویان به عنوان مربی توانایی هدایت مطالب ارائه شده در حلقه‌های صالحین را داشته باشد، سازمان بسیج دانشجویی برای آنان دوره‌های آموزشی مربی‌گری حلقه‌های صالحین را با موضوع سیر آثار شهید مطهری در تهران برگزار کرده است.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین ادامه داد: این دانشجویان بعد از آزمون دوره‌های آموزش مربی‌گری حلقه صالحین می‌توانند مدرک مربوط را اخذ کنند و به عنوان مربی در این حلقه‌ها حضور یابند.

این مقام مسئول اضافه کرد: دانشجویان با آموزش دوره‌های مربی‌گری در حلقه‌های صالحین می‌توانند مطالب علمی،‌ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ارائه شده در این حلقه‌ها را بهتر هدایت کنند.

 

بسیج دانشجویی بازوی فکری در دانشگاه‌ها است

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین خاطرنشان کرد:‌ بسیج دانشجویی بازوی فکری،‌ فرهنگی، علمی و آموزشی در دانشگاه‌ها است و این نهاد در نهادینه کردن فرهنگ اسلامی به معاونان فرهنگی در دانشگاه کمک مؤثری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج طلاب و دانشجویی به درایت و تدبیر حضرت امام خمینی (ره) در سال 67 تشکیل شده است، اذعان کرد: این نهاد حامی و پایبند به اصول و گفتمان نه شرقی و نه غربی است و بر تحقق این هدف تلاش می‌کند.

برزگر با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب با بصیرت جنگ نرم را عنوان کردند، ابراز کرد: ایشان خط مقدم را دانشگاه‌، اساتید را فرماندهان و دانشجویان را افسران این جنگ دانستند، چرا که دشمنان اسلام در این مکان برای خدشه‌دار کردن اعتقادات مذهبی دانشجویان تلاش می‌کند تا بتواند نقشه‌های شوم خود را عملی کند ولی با حضور اساتید و دانشجویان بسیجی در دانشگاه هرگز آنان به اهداف خود نمی‌رسند.

مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان قزوین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «یک دانشجوی بسیجی باید مثل شمع باشد و بسوزد و نور دهد تا دیگران مثل پروانه دور شمع بچرخند»، بیان کرد: این مطلب اهمیت نقش بسیج دانشجویی را در دانشگاه‌ها نشان می‌دهد و دانشجویان بسیجی نیز برای تحقق این هدف همت می‌کنند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول