اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه پایان یافت

خبرگزاری فارس: اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور در جزیره خارگ و روستاهای چهارروستایی، چهارمحال و گاو سفید کوچک از توابع بخش بندر ریگ شهرستان گناوه پایان یافت.

اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور گناوه پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس در گناوه اردوهای جهادی به صورت رسمی در سال 79 با فرمان مقام معظم رهبری آغاز شد، هر چند پیش از آن هم برخی گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی به صورت خودجوش آغازگر این حرکت بودند.

سابقه برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی در استان بوشهر به سال 86 برمی‌گردد که عده‌ای از دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های خلیج فارس، پیام نور، دانشکده فنی امام خامنه‌ای و آزاد اسلامی شهرستان بوشهر اقدام به برگزاری اردوی جهادی در چند روستای شهرستان دشتستان کردند.

پیشینه برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی در شهرستان گناوه به تیر و مرداد ماه تابستان 1388 توسط گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز گناوه در روستاهای چهار روستایی و مال محمود با انجام فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی در روستاهای این شهرستان برمی‌گردد.

از آن زمان تاکنون اردوهای جهادی دانشجویی در شهرستان گناوه گسترش چشمگیری پیدا کرده است و روزبه‌روز بر علاقمندان شرکت در این اردوها افزوده می‌شود به طوری که در حال حاضر چهار گروه جهادی دانشجویی از دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و پیام نور و ستاد اردوی جهادی دانشجویی شمال استان بوشهر در این شهرستان فعال هستند.   

مسئول ستاد اردوهای جهادی بسیج دانشجویی شمال استان بوشهر صبح امروز در حاشیه این آیین در سخنانی کوتاه بیان کرد: این اردو پنجمین اردوی گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مرکز گناوه از ابتدای امسال است و یک رکورد در سراسر استان و بلکه کشور به حساب می‌آید.

 غلامعلی حقیقی افزود: این گروه تنها گروه جهادی در استان است که پیش از صدور دستورالعمل اردوهای جهادی یک روزه، اقدام به برگزاری این قبیل اردوها در فروردین ماه امسال در روستای چهارمحال شهرستان گناوه کرد.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته این گروه جهادی همزمان در روستای عباسی و محمد صالحی با وجود شرایط سخت و بارندگی شدید اردو برگزار کرد که کمتر گروه جهادی دانشجویی در این فصل از سال عازم اردوی جهادی می‌شود و باید گفت به لحاظ برگزاری اردو در زمستان این گروه از پیشتازان کشوری است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول