اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنگره فقیه آگاه -3

حسینی بوشهری: در برابر هجمه دشمن نظاره‌گر نباشیم

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه‌های علمیه گفت: امروز انقلاب اسلامی در تقابل با استکبار جهانی در جنگی عمیق و گسترده وارد شده است و ما نباید در این جنگ زهرآگین تنها تماشاچی و نظاره‌گر باشیم.

حسینی بوشهری: در برابر هجمه دشمن نظاره‌گر نباشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در کنگره فقیه آگاه که در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، اظهار کرد: در فرهنگ اهل بیت(ع) از عالمان دین به عنوان ورثة الانبیاء، امناء ‌الله، حصون الاسلام، مصابیح الله فی الارض و مرابطون یاد شده است.

وی تصریح کرد: اگر ما اکنون کنگره بزرگداشت برای بزرگان و علما برگزار می‌کنیم اهل بیت(ع) قبل از ما با این عناوین برای فقهای دین بزرگداشت برگزار کردند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به ویژگی‌های عالمان دین ادامه داد: از نگاه اهل بیت(ع) عالم و فقیه بودن یک شغل نیست بلکه یک مسئولیت‌پذیری است و همان رسالتی که انبیاء و اولیای الهی بر دوش دارند به فقیهان و عالمان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه عالمان دین مرزبانان اعتقادی، فکری و ارزشی جامعه هستند ادامه داد: نخستین شرط مرزبانی آن است که فرد سرمایه مرزبانی داشته باشد چون عالمی که می‌خواهد در حوزه اعتقادی، اخلاقی، احکام و سیاست مرزبان دین خدا باشد باید ساز و کار لازم برای مرزبانی یعنی تسلط بر مبانی دین را در اختیار داشته باشد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تاکید کرد: عالم باید با شیوه مرزبانی آشنایی کامل داشته باشد تا به موقع در برابر تجاوز دشمن عکس‌العمل نشان دهد.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه شیوه رفتاری و گفتاری مرزبان باید از مرزهای دین الهی حراست کند، بر تسلط عالم به دیگر حوزه‌های مرزبانی تاکید و تصریح کرد: آیت‌الله گلپایگانی(ره) مرزبان دین خدا و حقیقتا فرهنگ‌بان و دیده‌بان بصیری در عصر ما بود.

وی با اشاره به مواضع سیاسی آیت‌الله العظمی گلپایگانی خاطر نشان کرد: هر اقدامی که نظام طاغوت انجام می‌داد بلافاصله با عکس‌العمل ایشان مواجه می‌شد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری ابراز داشت: وقتی بحث حوزه می‌شد اشک از چشمان ایشان سرازیر می‌شد و به اعضای شورای عالی حوزه در آن زمان نسبت به علمیت و اخلاق حوزه تاکید می‌کردند.

وی ادامه داد: آیت‌الله گلپایگانی در اخلاق و معنویت سرآمد بود و مصداق بارز زراره زمان ما بود. اعلامیه‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان سرشار از آینده‌نگری بود به همین دلیل است که مشی عمل این مرجع فقید برای ما مسئولیت‌ساز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی در تقابل با استکبار جهانی در جنگی عمیق و گسترده وارد شده است تصریح کرد: دشمنان در عرصه فرهنگی آن‌چنان تبلیغاتشان زهرآگین است که ما نیز باید در این میدان وارد عمل شویم و نباید منفعل و نظاره‌گر باشیم.

وی با اشاره به وقوع بیداری اسلامی با الگوگیری از انقلاب اسلامی گفت: طلاب و فضلا باید کمک کنند تا این بار سنگین را به ساحل برسانیم و این اقدام نیازمند برنامه‌ریزی است.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول