اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری برنامه‌های جامع در کنگره آیت‌الله گلپایگانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری کنگره آیت‌الله العظمی گلپایگانی در قم و گلپایگان خبر داد و گفت: برای برگزاری این کنگره برنامه‌های جامع و متفاوتی پیش‌بینی شده است.

برگزاری برنامه‌های جامع در کنگره آیت‌الله گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) در قم و گلپایگان عصر روز گذشته در نشستی مشترک بر ضرورت هماهنگی بیشتر برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر کنگره فقیه آگاه تأکید کردند.

در این جلسه که رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، اعضای ستاد قم و همچنین امام جمعه شهرکرد، امام جمعه و فرماندار گلپایگان و دیگر مسئولان به همراه اعضای ستاد این شهر حضور داشتند فعالیت‌های صورت گرفته توسط ستادهای قم و گلپایگان مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با هدف شناسایی، تجلیل و ارائه آثار مفاخر استان قم، برگزاری کنگره بزرگداشت مقام حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره) را در دستور کار خود قرار داده است.

سید‌مرتضی اسماعیلی‌‌طبا در ادامه به برنامه‌های این کنگره اشاره کرد و افزود: انتشار فراخوان مقالات، جمع‌آوری اسناد نایافته و منتشر نشده از آن مرجع فقید و چاپ آن به صورت کتاب، تجدید چاپ برخی از آثار ارزشمند این فقیه وارسته، تولید چندین نرم‌افزار نفیس از آثار، فیلم و همچنین دروس ایشان، جمع‌آوری و تهیه کتاب عکس و چاپ آن در قالب کتاب، رونمایی از تمبر یادبود، ساخت فیلم مستندی از زندگی‌نامه و آثار آن مرجع تقلید و چاپ چندین خبرنامه و بررسی مقالات رسیده از برنامه‌های انجام شده و همچنین در دست اقدام ستاد برگزاری این کنگره است.

اسماعیلی‌طبا افزود: برپایی دو نمایشگاه همزمان با برگزاری کنگره و همچنین برپایی مراسم بزرگداشت مقام حضرت آیت‌الله العظمی گلپایگانی(ره ) در نماز جمعه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور همزمان با این کنگره از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

وی همچنین از همکاری نشریات سراسری در خصوص درج مقالات و مطالب مربوط به حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) و همچنین چاپ ویژه‌نامه با این موضوع خبر داد.

این کنگره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری نهادهایی از قبیل آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، استانداری قم، حوزه علمیه، مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی، اداره کل تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی و انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور 18 و 19 آبان ماه در قم و گلپایگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول