اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب اعضای شورای شهر انجام شد

تزریق یک میلیارد ریال به صندوق قرض‌الحسنه شهرداری اردبیل

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر اردبیل با درخواست شهردار اردبیل مبنی بر تزریق یک میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات کارکنان با پرداخت تسهیلات به صندوق شهرداری اردبیل موافقت کردند.

تزریق یک میلیارد ریال به صندوق قرض‌الحسنه شهرداری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در دویست و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که ‌برگزار شد، اعضای شورای شهر با این تأمین منابع و پرداخت ماهانه 10 میلیون تومان تسهیلات به کارکنان شهرداری در صورت نیاز موافقت کردند که قرار است این تسهیلات 10 ماهه و به صورت نوبتی و در هر ماه به 10 نفر از کارکنان و پرسنل شهرداری به شکل قرض‌الحسنه پرداخت شود.

شهردار اردبیل در این ارتباط گفت:‌ با توجه به اینکه پیش از این مساعده به شکل غیرقانونی و از طریق خود مجموعه شهرداری انجام می‌شد، تصمیم گرفتیم در یک سیر قانونی و طبیعی با تزریق 100 میلیون تومان به حساب صندوق قرض‌الحسنه شهرداری به این کار شکلی قانونی ببخشیم تا همه بتوانند از مزایای آن به نوبت استفاده کنند.

صدیف بدری افزود: با محاسبه اینکه در طول 10 ماه، 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شود، 100 میلیون تومان در یک فرجه زمانی 10 ماهه گردش مالی خواهیم داشت و از نظر رفاهی به شکل قرض‌الحسنه قادر می‌باشیم به نیازها پاسخ دهیم.

وی تصریح کرد: البته 25 میلیون تومان از این رقم به صورت فوق‌العاده در صندوق نگهداری می‌شود که در صورت نیاز بیش از حد و یا طولانی بودن پرداختی اقساط از این رقم استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه نایب رئیس شورای شهر اردبیل از این حرکت شهرداری استقبال کرد و اظهار داشت:‌ پرداخت این تسهیلات می‌تواند بخشی از مشکلات کارکنان نیازمند را برطرف کند اما اگر این پرداختی‌ها به شکل منسجم در محدوده صندوق‌های داخل اداره باشد، مفیدتر می‌باشد.

جواد زنجانی خاطر نشان کرد: شبیه این کار را در آموزش و پرورش شاهد هستیم که از طریق صندوق دو یا سه برابر حساب سپرده معلمان و کارکنان به آنها تسهیلات داده می‌شود که اغلب قرض‌الحسنه بوده و طویل‌المدت می‌باشد.

علیرضا دباغ‌عبداللهی یکی دیگر از اعضای شورای شهر در مورد این طرح بیان کرد: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای کارگران و کارمندان شهرداری هم صواب و اجر معنوی داشته و همچنین زمینه رفع مشکلات آنها را فراهم می‌آورد که یک خدمت مضاعف از سوی شهرداری نیز محسوب می‌شود.

جواد قرآن‌نویس دیگر عضو شورای شهر اردبیل از این حرکت شهرداری استقبال کرد و گفت: صندوق قرض‌الحسنه شهرداری اردبیل سالم‌ترین صندوق قرض‌الحسنه استان است و تزریق 100 میلیون تومان اعتبار برای پرداخت وام قرض‌الحسنه به کارکنان نیازمند یک امر پسندیده و شایسته به نظر می‌رسد.

این عضو شورا افزود: این پرداختی‌ها هم به گردش کار صندوق کمک می‌کند و هم در گشایش کار مردم مؤثر می‌باشد که البته در این زمینه خود بانک شهر می‌تواند اقدام لازم را انجام دهد.

رئیس شورای شهر اردبیل نیز تصریح کرد: تزریق 100 میلیون تومان به صندوق قرض‌الحسنه شهرداری مشکلی ایجاد نمی‌کند و نهایت این پول نیز به شهرداری بر می‌گردد اما در سایه آن تعدادی از کارکنان مشکلات خود را رفع شده می‌بینند.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری به بالا رفتن هزینه‌های سرسام‌آور خرید لوازم و تأمین نیازهای شورای شهر با برآورد هزینه قبلی اشاره کرد و اظهار داشت: هر ماه 13 میلیون تومان شورا برای کارهای جاری و هزینه‌های دفتری صرف می‌کرد که این رقم با تورم اخیر افزایش یافته که انتظار می‌رود شهرداری در تأمین منابع جاری شورا کمک کند.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول