اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه کردستان:

مشکل عمده پروژه‌های عمرانی در کردستان مسائل حقوقی است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه کردستان مشکل عمده در پروژه‌های عمرانی را مسائل حقوقی عنوان کرد و رفع این معضل را نیازمند آموزش کارشناسان امور حقوقی دستگاه‌ها خواند.

مشکل عمده پروژه‌های عمرانی در کردستان مسائل حقوقی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جهانشیر امینی در سومین جلسه شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاه‌های اجرایی استان به دبیری دانشگاه کردستان که در سالن دولت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: تمام ادارات باید کارشناس حقوقی داشته باشند و کارگاه‌های مستندسازی و امور حقوقی برای توجیه آنها برگزار شود.

وی گفت: یک مدیر باید بینش داشته باشد و امور حقوقی و مالکیتی دستگاه خود را صیانت کند.

رئیس دانشگاه کردستان کمک مجلس و ریاست جمهوری در گستردگی و تخصصی کردن امور حقوقی را خواستار شد و گفت: امور حقوقی و لزوم حضور تخصصی آن در تمام دستگاه‌های اجرایی یک واقعیت است که به آن رسیده‌ایم.

ایجاد دانشکده حقوق در دانشگاه کردستان یک ضرورت است

امینی از قبولی 650 نفر از دانشجویان دانشگاه کردستان در آزمون کارشناسی ارشد امسال خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه کردستان با خروجی 2 هزار دانشجو در هر سال ظرفیت و استعداد ایجاد دانشکده حقوق را دارد.

وی تأسیس دانشکده حقوق در دانشگاه کردستان را یک ضرورت خواند و گفت: واحد حقوقی دانشگاه باید تقویت شود و در آینده دانشکده حقوق با گرایش‌های مختلف بخصوص حقوق خانواده ایجاد می‌شود.

رئیس دانشگاه کردستان در پایان گفت: افزایش متخصصان و تحصیلکردگان بخش حقوق و امور حقوقی در کردستان منجر به خیر و برکت در استان خواهد شد.

تثبیت مالکیت‌های دولت به هر نحو و شکلی اجرایی شود

مدیرکل اداره ثبت اسناد استان کردستان نیز در این جلسه وظیفه اصلی این اداره‌کل را تثبیت مالکیت‌ها دانست که باید تثبیت مالکیت‌های دولت به هر نحو و هر شکلی اجرایی شود.

امیر جوان‌کیا تصریح کرد: هر چقدر میزان تثبیت مالکیت‌ها بیشتر باشد مدیریت آن هم بهتر انجام گرفته و مؤثرتر است.

وی با اعلام اینکه بازه زمانی برای این طرح وجود ندارد اظهار داشت: اگر زمین دولتی ثبت نشده و مجهول است می‌توانند از طریق مجاری قانونی ثبت اقدام کنند و اگر ثبت شده باشد و ملک به نام بهره‌بردار نبوده و به نام مجموعه‌ای دیگر باشد از طریق اخذ گواهی بند «دال» اقدام کنند.

وی در پایان گفت: اگر زمین غیردولتی باشد باز هم برابر ماده «دو» نحوه خرید اراضی و املاک تملک کنند و اقدام به اخذ سند به نام کنند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول