اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبر داد

غربالگری 9700 بیمار کلیوی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: 9 هزار و 977 نفر بیمار کلیوی در سطح استان زنجان غربالگری شدند.

غربالگری 9700 بیمار کلیوی در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید جلیلی در هجدهمین گردهمایی انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی سراسر کشور، اظهار کرد: هفت بخش دیالیز در سطح استان زنجان فعال است که 250 بیمار همو دیالیزی و صفاقی از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه آمار تخت به بیمار در استان زنجان یک به چهار است، افزود: ضروری است آمار تخت و دستگاه‌های دیالیز در استان افزایش یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه از دو سال گذشته بخش دیالیز در همه شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیماران شهرستان‌ها نیازی به مراجعه به مراکز دیگر ندارند.

وی از اجرای طرح غربالگری بیماران کلیوی در استان زنجان خبر داد و افزود: در سال 89 و 90 این غربالگری برای شناسایی بیماران کلیوی در استان انجام شده است.

جلیلی با بیان اینکه این طرح در شهرستان ابهر به عنوان پایلوت انجام شد، خاطرنشان کرد:‌ 9 هزار و 977 نفر در سطح استان زنجان غربالگری شدند.

وی با اشاره به اینکه از بین افراد غربال شده 2 هزار و 215 بیمار فشار خون و دیابت در این طرح شناسایی شدند، افزود: آنالیزهای لازم در این طرح  در استان انجام شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از راه‌اندازی شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضا از سال 88 در زنجان خبر داد و گفت: در دو سال متوالی دانشگاه علوم پزشکی در رتبه‌های برتر قرارگرفته است.

وی با بیان اینکه از طریق این شبکه از 50 بیمار مرگ مغزی، 149 ارگان به بیماران اهدا شده است، افزود: این شبکه در استان فعالیت مطلوبی داشته است.

*523 بیمار پیوند کلیه در استان زنجان وجود دارد

جلیلی با اشاره به اینکه 523 بیمار پیوند کلیه در استان وجود دارد، افزود: درمان بیماران کلیوی از برنامه‌های استان است.

وی از احداث واحد دیالیز ولی‌عصر زنجان خبر داد و گفت: 70 درصد فضای این مجموعه برای ارائه خدمات به بیماران آماده شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر ضرورت راه‌اندازی شبکه شناسایی بیماران کلیوی در استان تاکید کرد و گفت: با راه‌اندازی این شبکه بیماران کلیوی به نحو مطلوبی شناسایی شده و خدمات لازم به این افراد ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه انجمن‌های حمایت از بیماران کلیوی می‌توانند در زمینه آموزش نقش برجسته‌ای داشته باشند، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های لازم موجب کاهش آمار بیماران می‌شود.

جلیلی با اشاره به اینکه ارائه آموزش‌های تاثیرگذار موجب تغییر الگو و رفتار بیماران می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های لازم در کاهش بیماران تاثیرگذار است.

وی برگزاری گردهمایی انجمن‌های کلیوی را موجب تبادل اطلاعات و تجربیات عنوان کرد و گفت: مبادله علمی مطلوبی در این گردهمایی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول