اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار خوی:

زباله‌های عفونی به زباله‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار خوی گفت: زباله‌های عفونی در شهرستان خوی با اجرای طرح تفکیک زباله و پسماندهای عفونی به زباله‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند.

زباله‌های عفونی به زباله‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، میرسیاوش اسبقی در جلسه کارگروه مدیریت پسماندهای شهری خوی اظهار داشت: میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح تفکیک زباله و پسماندهای عفونی حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح تفکیک زباله و پسماندهای عفونی بخش زیادی از خطر زباله‌های عفونی خوی از بین‌رفته است، افزود: با ایجاد این طرح روزانه بیش از 20 کیلوگرم انواع زباله‌های عفونی بعد از تفکیک در مبدا به این سامانه منتقل و به صورت کاملا بهداشتی به زباله‌های بی‌خطر تبدیل می‌شوند.

اسبقی خاطرنشان کرد: کاهش انواع آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش خطرهای ناشی از بازیافت غیراصولی و دستیابی به مواد اولیه پاک و کم‌هزینه از فواید طرح تفکیک زباله‌ها در مبدا است.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرماندار خوی با بیان اینکه مدیریت پسماند شهری لزوم همکاری و هماهنگی جدی همه دستگاه‌های اجرایی را طلب می‌کند، افزود: مدیریت پسماندها شهری یکی از وظایف شهرداری است که تفکیک زباله از مبدا می‌تواند در بازیافت بیشتر و بهتر مواد و دفع اصولی آنها موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از گام‌های اولیه در مدیریت پسماندهای شهری آموزش و تشویق خانواده‌ها برای جداسازی زباله‌ها در مبدا است بنابراین آموزش و سرمایه‌گذاری برای این طلای کثیف باید از مدارس آغاز شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری خوی از رفع نواقص قانونی خبر داد و گفت: با تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های لازم نواقص قانونی در شرایط حاضر رفع شده به طوری که قانونگذار تکلیف تمام دستگاه‌های مدیریتی مسئول در این حوزه را به خوبی مشخص کرده است.

وی تصریح کرد: محل دفن زباله‌های شهری خوی در منطقه ولدیان بخش ایواوغلی است و این مهم نقش موثری در پاکیزگی شهر و سلامت شهروندان ایفا می‌کند.

اسبقی گفت: حق شهروندان داشتن شهری پاکیزه و به دور از هرگونه آلودگی است که برای رسیدن به این اصل تمام مسئولان نقش دارند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول