اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب ورامین و پیشوا تاکید کرد

حمایت از فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

خبرگزاری فارس: مدیر جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب شهرستان‌های ورامین و پیشوا گفت: از هر فعالیت‌هایی که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است،‌ حمایت خواهیم کرد.

حمایت از فعالیت‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مجید اصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: خوشبختانه در میان فرزندان شهدای شهرستان ظرفیت‌های فراوان علمی و هنری در زمینه‌های مختلف وجود دارد. با توجه به این امتیازات و ظرفیت‌ها در میان فرزندان شهدا با هماهنگی تعدادی از دوستان تصمیم بر این شد تا از هرز رفتگی و هدر رفتگی این پتانسیل‌ها جلوگیری شود و این ظرفیت‌ها در راستای تقویت نظام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در مسیر درست هدایت شود.

مدیر جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب شهرستان‌های ورامین و پیشوا گفت: مسیرهای گوناگونی در جلسات مختلف با هم‌اندیشی دوستان مورد مطالعه قرار گرفت و در نهایت تصمیم بر این شد که این ظرفیت‌ها در قالب یک جمعیت بومی که متعلق به تشکل و یا جمعیتی خارج از شهرستان نبوده و همچنین وابسته به هیچ حزب و گروه سیاسی نباشد گرد هم جمع گردند. در همین راستا با پیگیری‌های به‌عمل آمده و کسب مجوزهای لازم از ابتدای سال جاری فعالیت‌های جمعیت به‌طور رسمی آغاز شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه این جمعیت افزود: همان‌طور که مستحضر هستید فرزندان شهدا نظام را از خودشان جدا نمی‌دانند و هیچ برچسبی که آنها را در مقابل نظام قرار دهد بر آنها نمی‌توان چسباند. در ابتدا کار برای برخی از مسئولان به دلیل اینکه این جمعیت بدین شکل برای اولین بار و با این اعضا در شهرستان حضور پیدا می‌کرد شائبه‌هایی به‌وجود آورد و متاسفانه سنگ‌اندازی‌هایی نیز در مسیر به‌وجود آمدن این جمعیت انجام شد.

اصفهانی تصریح کرد: ولی با حضور اعضای هیئت مدیره و ارائه توضیحات لازم در دفاتر مسئولان این شائبه‌ها رفع شد و در اینجا جا دارد از ائمه جمعه و فرمانداران و روسای بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های ورامین و پیشوا و همچنین شهرداران ارزشی و ولایتمدار هر دو شهرستان به دلیل حمایت‌هایشان تشکر و قدردانی فراوان داشته باشم. مطمئنا این تشکل کاملا بومی با ظرفیت‌های فراوانی که دارد، می‌تواند کمک حال مسئولین در راستای اداره امور شهرستان باشد.

این مسئول در تشریح اهداف جمعیت اظهار داشت: اهداف این جمعیت در اساسنامه جمعیت بیان شده است. والاترین هدف ما حراست و پاسداری از آرمان‌های والای امام راحل (ره) و انقلاب شکوهمند اسلامی است و در ادامه این جمعیت سعی دارد با مشارکت و هم‌فکری سایر فرزندان شهدای شهرستان و بررسی مطالبات و مشکلات فرزندان راه حلی جمعی برای حل مشکلات آنها پیدا کند. همچنین بسترسازی برای رشد و بالندگی فرزندان نخبه شهرستان یکی از اهدافی است که جمعیت به جد پیگیر آن است. همچنین این جمعیت برنامه‌های فراوانی برای حضور در برنامه‌های جریان‌ساز و ماندگار فرهنگی و اجتماعی شهرستان دارد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته جمعیت عنوان کرد: برای ایجاد همبستگی و به اصطلاح جمع کردن فرزندان شهدا در زیر یک چتر این جمعیت در فاز ابتدایی پس از ثبت قانونی شروع به عضوگیری در میان فرزندان شهدا کرد، که این عضوگیری از طریق وب سایت جمعیت به ‌صورت آنلاین و همچنین از طریق تبلیغات چهره به چهره با فرم ثبت‌نام انجام پذیرفت. در این فاز جمعیت توانست فایل اطلاعاتی قوی از فرزندان شهدای شهرستان بدست بیاورد که این داده‌ها در آینده کمک شایانی در تصمیم‌سازی‌ها خواهد داشت.

اصفهانی ادامه داد: به موازات انجام فرایند ثبت‌نام و عضوگیری  با حضور در دفاتر مسئولان شهر به معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل جمعیت پرداخته شد و حمایت‌های لازم معنوی از این طریق کسب شد. حضور پررنگ در برنامه‌های اجتماعی یکی دیگر از اهداف جمعیت بود که از بدو شروع به کار جمعیت این نهاد فعالیت‌های گسترده‌ای در فعالیت‌های اجتماعی نظیر راهپیمایی‌ها داشت و با ارسال فراخوان و بیانیه از طرق مختلف به جامعه هدف سعی در هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن آنها داشت.

وی اضافه کرد: در مهر ماه همزمان با هفته دفاع مقدس نخستین گردهمایی فرزندان شهدای شهرستان‌های پیشوا و ورامین با شکوه هر چه تمام و با حضور مسئولان شهرستان و سردار کوثری به عنوان سخنران به همت جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب برگزار شد. این همایش فرصت بسیار مناسبی برای جمعیت به‌وجود آورد تا به معرفی خود بپردازد که از این فرصت به نحو احسنت استفاده شد. اعضای هیئت مدیره در کنار فعالیت‌های عنوان شده در جلسات گوناگون و با مطالعه و بررسی دقیق کمیته‌های تخصصی جمعیت را سازماندهی نمودند و شرح وظایف هر کدام از کمیته‌ها مشخص و به آنها ابلاغ شد.

اصفهانی خاطرنشان کرد: در کمیته‌های تخصصی سعی شد از دوستانی که انگیزه بالا و دانش کافی برای طی خط مشی مشخص شده را دارند استفاده شود. یکی دیگر از اهداف جمعیت حضور پررنگ جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب در فضای رسانه‌ای شهرستان بود که به توفیق الهی این مهم با ایجاد پایگاه خبری جمعیت با عنوان شاهد پرس محقق شد و دریافت مجوزهای لازم برای شروع به کار رسمی این پایگاه خبری در حال طی مراحل پایانی است و در آینده نزدیک از این پایگاه خبری به‌ طور رسمی و با شمایل جدید و قوی‌تر از قبل رونمایی می‌شود.

وی گفت: یکی دیگر از دغدغه‌های این جمعیت داشتن برنامه‌ها به ‌صورت تقویمی بود که برای هر برنامه و هر حرکتی از مدت‌ها قبل پیش‌بینی صورت گیرد و این برنامه تقویمی در حال حاضر با حضور فعال اعضای جمعیت در حال شکل‌گیری است تا برنامه‌ریزی فعالیت‌ها مشخص و مدون باشد.

بخشدار اسبق پیشوا گفت: بازخوردهای بسیار خوبی از طرف فرزندان شهدا دریافت کردیم که ما را در طی این مسیر بسیار مصمم‌تر کرد. ولی مثل همیشه این مطلب را اینجا نیز عنوان می‌کنم که جمعیت فرزندان شاهد متعلق به تمام فرزندان شاهد شهرستان است و عناوین اعضای هیئت مدیره صرفا برای طی مراحل اداری به اعضا تعلق گرفته و ما از اضافه شدن ایده‌های نو و افراد توانا در راستای هر چه پویا شدن جمعیت استقبال می‌کنیم.

وی با بیان برنامه‌های آینده جمعیت ادامه داد: در حال حاضر تمام برنامه‌های ما متمرکز بر فرزندان شهدای شهرستان‌های ورامین و پیشوا می‌باشد. در صورت موفقیت در رسیدن به اهدافمان در میان فرزندان شهدا مطمئنا در آینده تصمیمات جدیدی در مورد گسترده‌تر کردن فعالیت‌هایمان خواهیم گرفت.

اصفهانی گفت: جمعیت فرزندان شاهد خدمتگزار انقلاب از هر فعالیتی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای جایگاه فرزندان شهدا در شهرستان حمایت خواهد کرد و برای این دوستان نیز آرزوی توفیق داریم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول