اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی خوزستان خبر داد

آغاز بارش‌های باران در خوزستان از اواخر وقت فردا

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی خوزستان از آغاز بارش‌ باران در استان از اواخر وقت روز شنبه خبر داد و گفت: احتمال آبگرفتگی معابر شهری در خوزستان وجود دارد.

آغاز بارش‌های باران در خوزستان از اواخر وقت فردا

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و خروجی مدل‌های پیش‌بینی عددی هواشناسی خوزستان نشان دهنده‌ سیستم بارشی است که با جنوبی شدن جریانات سطح زمین، از اواخر روز جمعه به تدریج وارد مرزهای غربی کشور خواهد شد و تا روز سه‌شنبه به تناوب سبب بارش باران در اکثر شهرهای غربی، شمال غربی و جنوب غربی کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اوج فعالیت این سامانه بارشی در خوزستان افزود: این سامانه در استان خوزستان بیشتر در روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته آینده خواهد بود.

دهملایی تأکید کرد: انتظار می‌رود در روزهای مذکور شاهد افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق، بعضا همراه با تگرگ و وزش باد قابل ‌ملاحظه باشیم.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به شرایط این سامانه بارشی در خوزستان خاطر نشان کرد: ضمنا آبگرفتگی معابر در شهرهای استان خوزستان نیز دور از انتظار نیست.

وی تاکید کرد: آسمان استان کمی تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر، همراه با غبار محلی و گاهی توام با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: در روز شنبه وضعیت هوا، صاف همراه با غبار جهت باد، شمال غربی تا جنوب غربی سرعت باد، 10 تا 25 کیلومتر در و ساعت ماکزیمم سرعت باد 35 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: در شبانه روز گذشته امیدیه و بستان با 34.4 و ایذه با 11.8 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول