اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی سمنان:

مضرات سیاسی و فرهنگی قاچاق کالا بازشناسی شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان گفت: سودجویان و فرصت‏طلبان اقتصادی به خاطر فرار از پرداخت مالیات به قاچاق کالا مبادرت می‏ورزند که علاوه بر مشکلات اقتصادی، مضرات سیاسی و فرهنگی فراوانی در بردارد.

مضرات سیاسی و فرهنگی قاچاق کالا بازشناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام یدالله تقوی‏نیا ظهر امروز در نشست مبارزه با قاچاق کالا، ضمن اشاره به مضرات قاچاق کالا و ارز در کشور اظهار کرد: جابه‏جایی کالا، وسائل و امکاناتی که از مبادی غیرقانونی به داخل کشور وارد یا از آن خارج می‏شود را قاچاق می‏گویند و باید با اتخاذ تمهیداتی با این پدیده مقابله کرد.

وی افزود: سودجویان و فرصت‏طلبان اقتصادی به خاطر فرار از پرداخت مالیات به قاچاق کالا مبادرت می‌ورزند که علاوه بر مشکلات اقتصادی، مضرات سیاسی و فرهنگی هم دارد.

تقوی‏نیا اظهار کرد: وقتی یک کالا از کشوری به کشور دیگر قاچاق می‏شود، خود به خود برخی از هنجارهای فرهنگی آن وارد کشور ثالث می‏شود و این امر برای فرهنگ ایرانی و اسلامی ما خطرناک است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان تصریح کرد: بعضی از کشورهای اروپایی و آمریکایی برای سلطه خود بر دیگر کشورها از شیوه قاچاق کالا استفاده می‏کنند.

وی همچنین با اشاره به مضرات سیاسی قاچاق کالا عنوان کرد: وقتی که این کشورها با قاچاق کالا دیگران را وابسته و متکی به خود کردند، از آن به عنوان یک اهرم فشار برای اعمال نفوذ استفاده خواهند کرد.

تقوی‏نیا به بُعد فرهنگی مضرات قاچاق کالا نیز پرداخت و ابراز داشت: دشمنان از نظر فرهنگی، تلاش می‏کنند تا فرهنگ غنی دیگر کشورها را از بین ببرند یا آن را ضعیف کنند.

وی تصریح کرد: از این رو، ملت ایران باید هوشیار باشند که با ارزان خریدن یک کالا و با علم به اینکه آن کالا قاچاق است، مشکلاتی برای خودشان، فرزندانشان و کشور به وجود می‏آید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان ضمن توصیه به افرادی که به عنوان زائر به کشورهای عربستان و دیگر کشورها مسافرت می‏کنند، گفت: در مراسم امسال، چنانچه 75 هزار زائر خانه خدا از خارج هیچ جنس و کالایی را به عنوان سوغاتی خریداری نکنند و سعی شود کالای خود را از داخل کشور تهیه کنند، سرمایه بزرگی نصیب کشور و خودشان خواهد شد و از همه مهم‏تر ارز از کشور خارج نمی‏شود.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول