اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی:

روستاهای پرجمعیت صاحب کتابخانه می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی نقش خیّران را در توسعه و ساخت کتابخانه‌های جدید مهم عنوان کرد و گفت: تلاش داریم کتابخانه‌ها را به روستاهای پرجمعیت تعمیم دهیم.

روستاهای پرجمعیت صاحب کتابخانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حسن خدایی بعدازظهر امروز در جمع مسئولان شهرستان اهر بودجه فعلی کتابخانه‌های عمومی را که از محل اعتبارات دولتی تأمین می‌شود ناکافی برشمرد و نقش خیّران را در این زمینه برای کمک به ارتقای کمی و کیفی کتابخانه‌ها و تقویت زیرساخت‌ها مهم ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی در کنار توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی در سطح شهرها اهتمام ویژه‌ای نیز به کتابخانه‌های روستایی دارد، افزود: تلاش داریم کتابخانه‌ها را به روستاهای پرجمعیت تعمیم دهیم و در این راستا نقش مسئولان محلی و شوراهای اسلامی و خیّران فرهنگی می‌تواند در تحقق این امر مفید فایده شود.

خدایی افزود: هم‌اکنون سه کتابخانه سیار در مناطق روستایی فعال بوده که این اکیپ در طول سال در روستاهای مختلف حضور دارد و از کتاب‌های این کتابخانه‌های سیار دانش‌آموزان و جوانان علاقمند روستایی بهره‌مند می‌شوند.

وی همچنین از اجرای طرح یار مهربان برای استفاده بهتر دانش‌آموزان از کتابخانه‌های عمومی خبر داد و افزود: با اجرای این طرح که در اکثر موارد به صورت رایگان انجام می‌شود شاهد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی قشر جوان و نوجوان خواهیم بود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول