اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

قوانین موقوفات باید به روز باشد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با اشاره به اینکه امانتداری و توجه به احکام وقف و موقوفات از وظایف متولیان وقف است، گفت: قوانین موقوفات باید به روز باشد.

قوانین موقوفات باید به روز باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در سومین همایش متولیان موقوفات استان که در آستانه مبارکه امامزاده قاسم(ع) محمود آباد برگزار شد، گفت: امانتداری و توجه به احکام وقف و موقوفات از مسایل ضروری است که متولیان باید به آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه نعمات پروردگار در دست انسان امانت است، افزود: موقوفات نیز در دست متولیان امانتی که باید در پاسداری از آن تلاش کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه سازمان اوقاف در سال‌های اخیر پویا بوده و تحول چشمگیری در آن به وجود آمده است، اضافه کرد: از جمله برنامه‌های این اداره کل توجه به موقوفات و عمل به نیات واقفین است

سهرابی همچنین خواستار توجه متولیان به وقف‌نامه و تسلط بر آن شد و اظهار کرد: متولیان وقف به عنوان امانتدار نیات واقفین باید همواره تلاش بی‌وقفه داشته باشند.

وی به وظایف متولیان و قوانین مندرج در وقفنامه اشاره کرد و افزود: اولین امر در وقف آگاهی متولیان و عمل به قوانین در راستای نیات واقفین است.

سهرابی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات توسط سازمان از اساسی‌ترین کارها در امر وقف و موقوفات بوده که این امر مور استقبال مقام معظم رهبری قرار گرفته است و متولیان باید برای تکمیل اطلاعات خود و موقوفات در سامانه تلاش کنند و این سامانه باعث می‌شود هم کارهای موقوفه منظم‌تر، دقیق‌تر و بروزرسانی داشته و هم به نیات واقفین خیراندیش عمل شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در پایان خواستار شرح وظایف متولیان و مرور بر وقف‌نامه توسط آنان شد و تصریح کرد: اطلاعات متولیان در این بخش و دانسته‌های آنان پیرامون قوانین موقوفات باید به روز باشد تا در انتقال این قوانین قصور نشود.

انتهای پیام/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول