اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان سمنان خبر داد

اختصاص 30 درصد درآمدهای موقوفات به امر توسعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان از اختصاص قریب به 30 درصد از درآمدهای موقوفات به هزینه‏های توسعه و سرمایه‏گذاری خبر داد.

اختصاص 30 درصد درآمدهای موقوفات به امر توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، حجت‏الاسلام عبدالله واحدی با اشاره به وجود برخی مشکلات مالی در حفظ و نگهداری از موقوفات، از اختصاص قریب به 30 درصد از محل درآمدهای موقوفات به هزینه‏های توسعه و سرمایه‏گذاری خبر داد.

وی علت خرده‏گیری برخی نهادها و اشخاص از مساعدت نکردن از محل درآمد موقوفات تحت عنوان‏های مختلف را آشنا نبودن با مسائل شرعی وقف دانست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: درآمدهای موقوفات به لحاظ شرعی و قانونی تنها قابلیت مصرف در محل نیت واقف را دارد و از این امکان پرداخت وجه، تحت هیچ عنوانی خارج از مسیر نیت واقف وجود ندارد.

واحدی با اشاره به برخی اقدامات ضد فرهنگی پیش از انقلاب به منظور تخریب جایگاه وقف بین مردم، بر لزوم تغییر نگاه‏هایی که موجب روی‏گردانی از وقف شده است، تاکید کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با مطلوب خواندن ساختارهای نظارتی در سازمان متبوعش اظهار داشت: با عنایت به وجود اداره تحقیق در ساختار تشکیلاتی ادارات اوقاف، همه اسناد هزینه موقوفات و بقاع مورد ارزیابی و انطباق با نیات موقوفات قرار می‏گیرد.

واحدی افزود: کوچک‏ترین نقص و سوء‏استفاده‏ای به طور دقیق رصد و پیگیری می‏شود.

انتهای پیام/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول