اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری:

اتاق فکر تبیین اهمیت پرداخت زکات در فارسان تشکیل شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از تشکیل اتاق فکر تبیین اهمیت پرداخت زکات در شهرستان فارسان خبر داد.

اتاق فکر تبیین اهمیت پرداخت زکات در فارسان تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین رستگار پیش از ظهر امروز در نشست ستاد زکات این استان اظهار داشت: پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین احکام دین اسلام است و متولیان ذی‌ربط در راستای تبیین فرهنگ پرداخت زکات نقش مهمی برعهده دارند.

وی افزود: در همین راستا نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در استان با جدیت دنبال می‌شود و اقدامات بسیاری در این راستا انجام گرفته است.

رستگار بر ضرورت ارتقای سطح اعتماد عمومی نسبت به پرداخت زکات تاکید کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت مبلغان و روحانیان می‌تواند در تحقق این مهم نقش موثری ایفا کند.

مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری از تشکیل اتاق فکر تبیین اهمیت پرداخت زکات در شهرستان فارسان خبر داد و گفت: تشکیل این اتاق فکر برای اولین بار در کشور انجام گرفته و شهرستان فارسان در این رابطه در کشور پیشتاز است.

رستگار، برپایی نمایشگاه بزرگ زکات در مصلای شهرکرد را مهم‌ترین برنامه‌ این ستاد در نیمه دوم سال جاری عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه که بیش از 40 غرفه در آن پیش‌بینی شده تلاش می‌شود تا با حضور روحانیون و مبلغان در راستای تبیین اهمیت پرداخت زکات فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه از جمع‌آوری 900 میلیون تومان زکات در استان طی شش ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: 91 درصد از این مبلغ نقدی و مابقی به صورت غیرنقدی بوده است.

رستگار ادامه داد: 80 درصد این اعتبار صرف پروژه‌های عام‌المنفعه و مابقی آن صرف موارد ضروری شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم قرار داریم ضروری است تا روحانیان و مبلغان اعزامی به مناطق مختلف استان در راستای تبیین اهمیت پرداخت زکات فرهنگ‌سازی کنند.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول