حجتالاسلام سیدجواد موسویهوایی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: آموزش یکی از محورهای اساسی و اولویتهای کاری سازمان تبلیغات است و در این راستا سازمان با مخاطبین عام و خاص سر و کار دارد.
وی با اشاره به اینکه مخاطبین علم سازمان اقشار مختلف مردم هستند، افزود: مخاطبین خاص نیز شامل اقشار تاثیرگذار از جمله، مبلّغین، مبلّغات، مداحان، معلمان، مسئولان تشکلهای دینی و انجمنهای اسلامی هستند.
وی خاطرنشان کرد: آموزش نیروی انسانی به ویژه کارمندان دولت که در این راستا نیز هشت سرفصل در حوزه مباحث ارزشهای انقلابی، دیگاههای امام(ره) و غیره طراحی و تعریف شدند از دیگر اولویتهای سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه معاونت آموزشی است.
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی همچنین به برگزاری گفتمانهای دینی در سراسر کشور اشاره کرد و این اقدام را نیز یکی دیگر از فعالیتهای آموزشی سازمان برشمرد.
حجتالاسلام موسویهوایی ادامه داد: این گفتمانها در چهار حوزه دانشجویی، حوزوی، مساجد و مدارس به منظور پاسخگویی به شبهات دینی و شبههزدایی انجام میشود.
وی بیان کرد: سازمان همچنین در راستای تألیف متون و نشریات حرکت خوبی داشته و بر این اساس به منظور تغذیه فکری مخاطبین به ویژه مبلّغین، روحانیون و مداحان کتابهایی با عناوین شبستان اندیشه، اندیشه معلم، اعتصام و چاوش منتشر میشوند.
وی اضافه کرد: این کتابها پس از انتشار در سراسر کشور توزیع و در اختیار مخاطبین قرار میگیرد و قرار است در ماه محرم امسال نیز با محتوای غنیتر منتشر شود.
معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی همچنین به فعالیتهای پژوهشی سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از رسالتهای سازمان پشتیبانی از پژوهشگران است و در این راستا پژوهشهای حوزه دین، فرهنگ، مسائل اجتماعی، مسائل روانشناختی منطبق با مباحث خانواده، حاکمیتی و دشمنشناسی مورد بررسی و توجه قرار میگیرد.
حجتالاسلام موسویهوایی بیان کرد: حمایت از پایاننامههای دانشجویی در حوزه دینی و فرهنگی در مقاطع ارشد و دکترا نیز از دیگر اقداماتی است که توسط این سازمان انجام میشود.
وی در سخنان خود اضافه کرد: جشنواره پژوهشهای برتر از سوی سازمان تبلیغات اسلامی نیز حرکتی است به منظور هدفگیری و امتیازبندی پژوهش پژوهشگران برگزار میشود.
انتهای پیام/صا20/ف4004