اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

سالانه صورت می‌گیرد

کمک 170 میلیون تومانی دانش‌آموزان خراسان جنوبی به عتبات عالیات

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طی چهار سال گذشته سالانه 150 تا 170 میلیون تومان توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان این استان به عتبات عالیات کمک شده است.

کمک 170 میلیون تومانی دانش‌آموزان خراسان جنوبی به عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند حمیدرضا وردی صبح امروز در مراسم افتتاح اجرای پنجمین مرحله طرح محبت به اهل بیت (ع) دانش‌آموزان خراسان جنوبی اظهار کرد: معلمان و فرهنگیان هر ماهه و دانش‌آموزان نیز در چنین روزهایی مبالغی را به بازسازی عتبات عالیات کمک و ارادت خود را نسبت به اهل بیت (ع) نشان می‌دهند.

وی با بیان اینکه هدف آموزش و پرورش از اجرای اینگونه جلسات تنها جمع‌آوری کمک نیست، ادامه داد: نظام آموزش و پرورش می‌خواهد در یک فضای معنوی فرهنگ اهل بیت (ع) را برای نسل جوان بازگو و نهادینه سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: آموزش و پرورش درصدد است تا برگزاری اینگونه جلسات سراسر معنوی فرهنگ اهل بیت و ائمه معصومین (ع) را به درستی برای دانش‌آموزان تدریس کند.

وردی یادآور شد: اگر بخواهیم فرهنگ اهل بیت (ع) را در سر کلاس‌های درس برای دانش‌آموزان بازگو و تبیین کنیم شاید ماه‌ها به طول انجامد اما برگزاری جلسات طرح محبت به اهل بیت (ع) می‌تواند زودتر و بهتر این فرهنگ را در بین جامعه دانش‌آموزی نهادینه کند.

* دانش‌آموزان از فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) الگوبرداری کنند

وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در اینگونه جلسات فرهنگ محبت و عشق ورزیدن به ائمه (ع) را به صورت جمعی و گروهی تجربه می‌کنند، تصریح کرد: آنها با قدم گذاشتن در راه اهل بیت (ع) و ابراز محبت به آن بزرگواران در حقیقت تجربه با ارزشی را کسب می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار کرد: دانش‌آموزان با کمک‌های خود و شرکت در طرح محبت به اهل بیت (ع) در واقع با فرهنگ ایثار، از خودگذشتگی و گذشت آشنا می‌شوند و این در زندگی آینده آنها به عنوان یک مهارت ارزنده معنوی و فرهنگی به شمار می‌رود.

وردی از دانش‌آموزان خواست تا به عنوان انتشاردهندگان فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنند و از فرهنگ‌های ناب ائمه(ع) الگوبرداری کنند.

* توزیع 25 هزار پاکت کمک به عتبات عالیات بین دانش‌آموزان خراسان جنوبی

وی گفت: فعالیت‌های معنوی، فرهنگی و هنری در کنار امر تحصیل به عنوان یک اصل در نظام آموزشی و علمی به شمار می‌رود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: تعداد 25 هزار پاکت کمک به عتبات عالیات بین دانش‌آموزان استان توزیع شده است.

وردی افزود: در چهار سال گذشته و چهار مرحله گذشته طرح محبت به اهل بیت (ع) سالانه بیش از 170 میلیون تومان توسط فرهنگیان و دانش‌آموزان خراسان جنوبی به عتبات عالیات کمک شده است.

انتهای پیام/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول