اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه اول محرم

سوگواره تعزیه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از برگزاری سوگواره تعزیه استان در دهه اول ماه محرم خبر داد.

سوگواره تعزیه در چهارمحال و بختیاری برگزار می‎شود

حسین گنجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این استان مهد تعزیه دینی است و مردم این استان اقبال چشمگیری به این هنر نشان می‎دهند.

وی افزود: با توجه به این قدمت تعزیه و حضور هنرمندان توانمند شبیه‌خوان در این استان ضروری است تا بیش از پیش به این هنر پرداخته شود.

گنجی در ادامه از برگزاری سوگواره تعزیه استان در دهه اول ماه محرم خبر داد و گفت: این سوگواره با هدف استمرار باورهای آئینی و آداب و رسوم مذهبی و اعتلای هر چه بیشتر آیین تعزیه برگزار می‌‌شود.

وی تصریح کرد: برهمین اساس ساماندهی گروه‌های نمایشی و تقویت و شناسایی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود یک ضرورت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری بر ضرورت تقویت هنر شبیه‌خوانی در این استان تاکید کرد و افزود: باید برای زنده نگه داشتن هنر تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی و انتقال این هنر ماندگار به نسل آینده تلاش کرد.

گنجی در ادامه به نقش هیئت‌های مذهبی در تبیین فرهنگ ناب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش این گروه‌ها بسیار کلیدی و تاثیرگذار است و این هیئت‌ها باید تمام تلاش خود را در راستای نهادینه کردن فرهنگ ناب اسلامی به کار گیرند.

وی هیئت‌های مذهبی را کانون بازسازی فکری و اعتقادی و مرکز تربیت عاشقان اهل بیت(ع) دانست و تصریح کرد: جذب جوانان در محافل مذهبی بزرگترین رسالت هیئت‌های مذهبی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر توجه هیئت‌های مذهبی به مباحث قرآنی گفت: امروز باید قرآن و معارف قرآنی در دستور کار جدی هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول