اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد

برگزاری همایش تعزیه‌خوانی در زنجان در صورت تامین اعتبار

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی استان زنجان نیازمند اختصاص اعتبارات لازم است.

برگزاری همایش تعزیه‌خوانی در زنجان در صورت تامین اعتبار

محمد ذوالقدر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: نخستین همایش تعزیه‌خوانی استان زنجان در سال 89 برگزار شده است.

وی با بیان اینکه با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این همایش به نحو مطلوبی در زنجان برگزار شد، افزود: حضور جدی تعزیه‌خوانان در این همایش از ویژگی‌های برجسته آن محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه در سال گذشته به دلیل همزمانی برگزاری این همایش با ماه محرم و عدم حضور تعزیه‌خوانان این همایش برگزار نشد، افزود: در سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است که در صورت اختصاص اعتبارات لازم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش تعزیه‌خوانی از برنامه‌های این اداره کل در سال جاری است، یادآور شد: به دلیل مشکلات اعتباری احتمال برگزارنشدن این همایش وجود دارد.

ذوالقدر از تشکیل کانون تعزیه‌خوانان آذری زبان کشور خبر داد و گفت: این کانون به ثبت رسیده و اقدامات لازم برای حضور تعزیه‌خوانان در این کانون انجام می‌شود.

وی یادآور شد: این کانون با مرکزیت شهرستان خدابنده تشکیل و مسئول انجمن فعالیت‌های کانون را پیگیری می‌کند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این انجمن تا کنون دو گردهمایی را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: این گردهمایی با حضور تعزیه‌خوانان برگزار شده است.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی برای تعزیه‌خوانان خبر داد و گفت: این دوره‌ها در زمینه آرایه‌های ادبی و معنویت تعزیه برگزار شده است.

ذوالقدر با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره تعزیه استان زنجان تصریح کرد: در صورت اختصاص اعتبار لازم این سوگواره برگزار می‌شود.

وی برگزاری این سوگواره را مهم ارزیابی کرد و گفت: اختصاص اعتبارات لازم موجب برگزاری این سوگواره برای نخستین بار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برگزاری دومین همایش تعزیه‌خوانی را نیز از برنامه‌های اداره کل دانست و گفت: برگزاری این همایش از اولویت‌های اداره کل محسوب می‌شود.

وی ارائه مجوزهای لازم به هنرمندان تعزیه‌خوان استان را از حمایت‌های جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد و گفت: در این زمینه تاکنون چندین گروه مجوزهای لازم را کسب کرده‌اند.

ذوالقدر با بیان اینکه مکان‌های مناسبی برای اجرای تعزیه‌خوانی این افراد در نظر گرفته می‌شود، خاطرنشان کرد: حفظ جایگاه و شان تعزیه‌خوانان مورد توجه اداره کل است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های تعزیه‌خوانی استان در داخل فضاهای ورزشی و فرهنگی برگزار می‌شود، افزود: برگزاری این برنامه‌ها در فضاهای باز و خیابانی در شان این گروه‌ها نیست.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول