اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه حجامت خراسان‌رضوی:

احیای طب سنتی اسلامی در شرایط فعلی حیاتی است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه حجامت خراسان‌رضوی گفت: احیای طب سنتی اسلامی در شرایط فعلی حیاتی است.

احیای طب سنتی اسلامی در شرایط فعلی حیاتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، محمدرضا کریمی فرزقی ظهر امروز در جلسه معارفه ریاست نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت خراسان شعبه چناران در جمع فعالان عرصه بهداشت و سلامت این شهرستان با بیان اینکه امروز با توجه به تحریم‌های دارویی علیه کشور مقدس جمهوری اسلامی ایران احیای طب سنتی اسلامی یک امر حیاتی است اظهار کرد: هزینه یک دوره درمان سرطان در طب رایج 200 میلیون تومان است که این در طب سنتی کمتر از یک پنجم آن می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر انقلاب اسلامی سال جاری را به‌نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ملی عنوان کرده است، ادامه داد: باید گام عملی در این راستا برداشت و از تولید داروهای بومی کشور حمایت کرد.

مدیرعامل انجمن طب سنتی خراسان‌رضوی افزود: طب اسلامی به معنی واقعی شعار پیشگیری مقدم است بر درمان عمل می‌کند.

مدیر عالی ستاد همایش‌های ملی طی کل‌نگر شرق کشور با اشاره به اینکه خراسان‌رضوی طلایه‌دار طب سنتی اسلامی در کشور بوده و توانسته لقب پایتخت طب سنتی ایران را کسب کند تصریح کرد: اما هنوز راه فراوان است و ما باید در حوزه‌های داروسازی طب سنتی اسلامی هم در کشور پیشگام باشیم.

کریمی عنوان کرد: موسسه تحقیقات حجامت ایران در خراسان‌رضوی در 10ماه تاسیس خود توانسته در بعد آموزش و فرهنگ‌سازی طب سنتی رتبه نخست را در کشور ثبت نماید.

رئیس موسسه حجامت ایران در خراسان‌رضوی ادامه داد: فعالیت‌های درمانی در خراسان‌رضوی 10 درصد بیشتر از دیگر استان‌های کشور است و تا آنجا که ما از قصر شیرین شهر مرزی ایران هم بیمار داریم و این نشان فرهنگ‌سازی قوی در استان است.

عضو هیئت علمی اتحادیه گیاهان دارویی مشهد با اشاره به اینکه دنیا از طب اسلامی استفاده می‌کند خاطرنشان کرد: اقدام شایسته فعالان این عرصه طراحی طرح بزرگ پزشک همراه است، طرحی که اگر نهادینه شود هر ایرانی در هر جای وطن یک پزشک دارد این طرح قابلیت دارد که دیگر بیماران نیازی نیست برای بیماری‌های معمولی از شهری یا کشوری جابه‌جا شوند بلکه در این طرح ویزیت اینترنتی داریم و در ایران با همکاری شرکت رایتل این کار به صورت موبایل هم انجام خواهد شد.

کریمی ادامه داد: امروز خراسان‌رضوی مهد علم فناوری اطلاعات طب سنتی کشور است و امیدواریم مجمع خادمین سلامت جامعه در عرصه فناوری اطلاعات بیش از یکهزار عضو تا 20 روز دیگر آغاز به کار می‌کند.

عضو هیئت علمی اتحادیه گیاهان دارویی مشهد افزود: نام خراسان‌رضوی در کشور در ذهن فعالان طب سنتی اتحاد را یادآور می‌شود به همین سبب تا یک ماه دیگر دبیرخانه هیئت فرهنگی مذهبی پزشکان طب سنتی کشور از تهران به مشهد منتقل خواهد شد.

کریمی خراسان‌رضوی را در مسیر پیشرفت و عدالت خواند و تصریح کرد: ‌با افتتاح نمایندگی موسسه تحقیقات حجامت در چناران تا 3 ماه دیگر شاهد جهش درمانی بر مبنای طب بومی کشور خواهد بود و امیدواریم تا پایان‌ سال شاهد افتخارات دیگری در این عرصه هستیم.

وی همچنین ضمن تقدیر از حمایت‌های وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات از توسعه طب ایلامی در فضای فناوری اطلاعات بیان کرد: خراسان‌رضوی پیشگام تولید علم در فضای سایبری است و این حاصل زحمات معاونت فناوری اطلاعات موسسه در خراسان‌رضوی است.

عضو هیئت علمی اتحادیه گیاهان دارویی مشهد در این همایش تقدیر از حمایت‌های پزشکان چناران از تاسیس نمایندگی در این شهرستان، دکتر گلمکانی از پیشکسوتان حوزه درمان را به عنوان سکان‌دار موسسه در چناران معرفی کرد و در پایان از رونمایی 10طرح سنتی اسلامی دیگر تا پایان سال خبر داد.

انتهای پیام/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول