اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس محیط زیست نور خبر داد

رهاسازی یک بهله عقاب به طبیعت در نور

خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست نور از رهاسازی یک بهله عقاب پس از بهبود به دامان طبیعت خبر داد.

رهاسازی یک بهله عقاب به طبیعت در نور

علی یداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور اظهار داشت: براساس گزارش واصله مردمی مبنی بر مشاهده یک بهله عقاب بیمار در منطقه جلیکان سفلی از توابع بخش چمستان شهرستان نور که قادر به پرواز نیست، مراتب از طریق سرمحیط‌ بانی چمستان پیگیری و با عزیمت به محل، عقاب مورد اشاره مشاهده و به اداره مرکزی نور منتقل شد.

رئیس اداره محیط زیست نور ابراز داشت: در مشاهده و بررسی‌های اولیه بیماری پرنده تایید شد که بلافاصله و بدون فوت وقت به درمانگاه دامپزشکی متنقل و توسط پزشک معاینه و اقدامات درمانی انجام و داروهای مورد نیاز تجویز شد.

وی ادامه داد: این پرنده تا 20 آبان نگهداری و درمان شد و بنا به اهمیت حفظ محیط زیست و گونه‌های مختلف پرندگان از فرصت به دست آمده بهره برده و با هماهنگی آموزش و پرورش نور با حضور در دبستان شاهد پسران نور، برای شناخت دانش‌آموزان از ظاهر این پرنده و اهمیت وجود آن در طبیعت و لزوم حفظ حیات طبیعی آموزش‌های لازم داده شد که مورد استقبال مدیران و دانش آموزان قرار گرفت.

یداللهی افزود: در این دوره آموزشی سئوالاتی هم طرح و به دو نفر از دانش‌آموزانی که پاسخ صحیح داده بودند هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

رئیس محیط زیست نور تصریح کرد: با بهبودی کامل عقاب و نظر به اهمیت بازگشت به زیستگاه طبیعی این پرنده رهاسازی شد و به دامن طبیعت و زیستگاه اصلی خود بازگشت.

انتهای پیام/86003/ب/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول