اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان خبر داد

افزایش 4 کتابخانه‌ عمومی جدید در آبادان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان گفت: تعداد کتابخانه‌های عمومی آبادان از 9 واحد به زودی به 13 واحد افزایش خواهد یافت.

افزایش 4 کتابخانه‌ عمومی جدید در آبادان

بیژن طهماسبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان از نظر شاخص زیر بنا، فعالیت‌های فرهنگی، وضعیت فیزیکی و فضای مناسب به آخرین متدهای روز فناوری تجهیز شده است.

وی افزود: بهسازی تجهیزات فیزیکی جدید در کنار فعالیت‌های فرهنگی و نرم افزاری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان همچنین با ایجاد فضایی آرام و مناسب آماده پذیرایی از افراد مختلف به خصوص جوانان و نوجوانان آبادانی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان ادامه داد: سایت حرفه‌ای کتابخانه با عنوان ‌www.ketabiran.ir از دیگر امکاناتی است که در اختیار شهروندان گذاشته شده تا با استفاده از فضای مجازی کتاب‌های مورد نظر و دیگر امکانات فرهنگی موجود در کتابخانه‌ها را مورد استفاده قرار دهند.

وی با انتقاد از شهروندان آبادانی گفت: با توجه به آمار جمعیتی آبادان و شرایط خاص جغرافیایی منطقه اقبال از کتابخانه‌ها کم بوده و آمارهای موجود مؤید عدم استقبال شهروندان از کتاب و کتابخوانی است.

طهماسبی اضافه کرد: راه‌اندازی بخش‌های مختلف کتابخانه شامل کتاب‌های مرجع، نشریات، کتاب‌های ویژه کودک و نوجوان، سالن‌های مطالعه، نمازخانه و تجهیزات سخت افزاری راه را برای استفاده از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان هموار کرده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان ادامه داد: در برنامه ریزی‌های جدیدی که با مدیریت‌های مختلف ارگان‌های اجرایی شهرستان و فرمانداری ویژه آبادان انجام شده به زودی آمار عضویت در کتابخانه‌های عمومی آبادان افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به هفته کتاب گفت: آئین تجلیل از کتابخانه‌ها، یک روز عضویت رایگان برای افراد متقاضی و افتتاح کتابخانه‌های جدید در شهرستان از برنامه‌های این اداره در هفته کتاب است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی آبادان اضافه کرد: عضویت رایگان برای مددجویان ارگان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی، برگزاری ماهانه مسابقه کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان و دریافت حق نیم بها برای دانش‌آموزان از دیگر اقدامات فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان در راستای تشویق شهروندان در مقوله کتاب و کتابخوانی است.

وی در پایان گفت: هفته کتاب نگاهی دوباره و تازه به علم، دانش و کتاب بوده که علاقه مندان می‌توانند با بازدید از کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبادان در راه  ارتقای فرهنگ کتابخوانی گام بردارند.

انتهای پیام/72002/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول