اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته کتاب انجام می‌شود

آغاز فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‎ساز در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی استان گلستان گفت: آغاز فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‎ساز در هفته کتاب کلید خواهد خورد.

آغاز فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‎ساز در گلستان

سید حسین علوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: طرح انجمن خیرین کتابخانه‎ساز یکی از فعالیت‎های جدید است و کارهای قانونی آن برای شروع فعالیت به اتمام رسیده که در هفته کتاب شاهد آغاز به کار این انجمن خواهیم بود.

کمبود کتابخانه در گلستان با وجود ساخت 10 کتابخانه جبران نشد

وی تصریح کرد: در این حوزه با توجه به اینکه 10 کتابخانه ساخته شد اما نتوانستیم کمبود آن را جبران کنیم چرا که در افق 1404 باید به ازای هر 100 شهروند هشت متر فضا داشته باشیم اما در حال حاضر بدون احتساب چند کتابخانه در حال ساخت در سال 1388 این فضا 1.1 و اکنون 3.1 مترمربع است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان خاطر نشان کرد: تنها با کمک‎های دولت تحقق این افق امکان‎پذیر نیست لذا با فعالیت انجمن خیرین کتابخانه‎ساز در زمینه ساخت و تامین تجهیزات کتابخانه می‎توان به اهداف لازم دست یافت و خیرین علاوه بر اینکه در این انجمن، حاضر شدند باید خیرسازی هم کنند تا زودتر به خواسته مطلوب برسیم.  

کتابخانه شبانه‎روزی بشارت باید در گلستان راه‎اندازی شود

علوی با بیان اینکه کتابخانه شبانه‎روزی بشارت باید در استان راه‎اندازی شود ابراز داشت: کتابخانه شبانه‎روزی در چند استان کشور به دستور رئیس‎جمهور در دستور کار قرار گرفته است و تا قبل از این دولت در نهاد کتابخانه‎های عمومی کتابخانه شبانه‎روزی وجود نداشت. 

وی اضافه کرد: مقدمات کتابخانه بشارت از نظر سخت‎افزاری فراهم شده اما مشکلاتی از قبیل برق‎رسانی، نصب دوربین مداربسته و کمبود نیروی انسانی وجود دارد.

مدیرکل نهاد کتابخانه‎های عمومی گلستان اظهار داشت: با همکاری شرکت توزیع برق استان پست جدیدی نصب شده تا مشکل برق‎رسانی برطرف شود لذا تلاش داریم تا ضمن فراهم کردن امکانات، امنیت را برای مخاطبان تامین کنیم.

علوی ابراز داشت: برای راه‎اندازی کتابخانه‎های شبانه‎روزی در استان مشتاق بوده و عجله هم داریم و بر اساس قولی که داده بودیم کتابخانه شبانه‎روزی در هفته کتاب راه‎اندازی شود اما معتقدیم برای موارد امنیتی آن باید تدبیر لازم اتخاذ شده تا شاهد راه‎اندازی آن در استان باشیم.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول