اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حوزه نشر کتاب و کتابخوانی

خبرنگار فارس در اردبیل تجلیل شد

خبرگزاری فارس: در حوزه ترویج و نشر و نهادینه ساختن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بستر جامعه ایران خبرنگار فارس در اردبیل تجلیل شد.

خبرنگار فارس در اردبیل تجلیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که ظهر امروز و به مناسبت تجلیل از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در مجتمع فرهنگی – هنری فدک اردبیل برگزار شد از عادله جواد‌زاده به عنوان خبرنگار برتر مروج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در اردبیل با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

در این مراسم که تعداد کثیری از علاقمندان به حوزه کتاب حضور داشتند معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در سخنانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را امری مقدس و لازم برای همه جوامع اعلام کرد.

عباس دست‌باز با اشاره به اینکه ارزش خواندن و نوشتن در جامعه باید به صورت کامل و عملی تبیین شود، خاطرنشان کرد: آن گونه که باید به این مهم در کشور و استان ما پرداخت نشده و جای تاسف فراوان است که ما اشیای لوکس بسیاری را برای تزئین خانه خود تهیه می‌کنیم، اما از تزئین روح و جانمان که با کتاب میسر است غافل شده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه با همکاری خانواده‌ها می‌توانیم به نقطه مطلوب و مناسب در عرصه کتاب و کتابخوانی دست یابیم،‌ یادآور شد:‌ خانواده، نظام آموزشی و آموزش و پرورش می‌تواند در راستای نهادینه شدن این فرهنگ کاملاً‌ همسو حرکت کرده و نقش خود را در ترویج فرهنگ کتابخوانی آنگونه که شایسته است ایفا کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اگر در مغز و روح دانش‌آموزان این اصل را وارد کنیم که کتاب غذای روح بشری است آنان از تمامی فرصت‌ها برای رسیدن به حد اعلای کتابخوانی استفاده خواهند کرد.

دست‌باز استفاده از شیوه‌های خلاق در تشویق مردم به کتابخوانی را یادآور شد و تاکید کرد: اقدامات اساسی در راستای زیر‌ساخت‌ها در استان اجرایی شده به طوری که افزوده شدن 2.5 برابری به فضای کتابخانه‌ها و قرار گرفتن در مقام اول منطقه در حوزه کتابخوانی از این نمونه‌هاست.

این مسئول، رکن اصلی توسعه علمی را مطالعه اعلام کرد و بیان داشت:‌ با مطالعه، تحقیق و پژوهش است که می‌توان چاره تمام مشکلات را یافت.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان از مردم خواست شعور را در عزاداری حسین توام با شور برپا دارند چرا که شور خالی از شعور و درک اهداف اصلی قیام عاشورا و واقعه کربلا محکوم به فناست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل سالروز آزاد‌سازی سوسنگرد را نیز یادآور شد و اذعان داشت: 26 آبان ماه مصادف با سالروز آزاد‌سازی سوسنگرد است اما متاسفانه در این راستا نیز بسیار کم‌کاری شده که از مسئولان این حوزه نیز می‌خواهیم ابعاد و زوایای این فتح عظیم را به مردم بازگو نمایند.

انتهای پیام/62005/ن/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول