اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین زهرا:

گلیم‌بافی ارداق در برنامه ثبت‌ملی قرار دارد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا گفت: هنر گلیم‌بافی ارداق در برنامه ثبت‌ملی قرار دارد.

گلیم‌بافی ارداق در برنامه ثبت‌ملی قرار دارد

شهربانو سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اظهار کرد: مرحله محوطه‌سازی یا گمانه‌زنی بناهای تاریخی این شهرستان جزو برنامه‌هایی است که از سوی اداره میراث فرهنگی در دستور کار قرار دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا افزود: رسیدگی به بناهای تاریخی، باستان‌شناسی و کاوش در چند مورد از آثار تاریخی نیز از جمله برنامه‌هایی است که پس از اتمام مرحله گمانه‌زنی در سطح این شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت مستمری هنرمندان و صنایع‌ دستی‌کاران از برنامه‌هایی است که سازمان میراث فرهنگی به انجام آن اهتمام ویژه‌ای دارد، بیان کرد: در حال حاضر 14 پرونده مستمری بگیران در این شهرستان تکمیل شده و آماده ارسال به سازمان میراث فرهنگی استان قزوین است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هنر گلیم‌بافی شهر ارداق پس از انجام مراحل نهایی بر اساس توافقات به عمل آمده قرار است تا در برنامه ثبت ملی قرار گیرد که امیدواریم با انجام این فرایند زمینه‌شناساندن هنر‌های کهن رایج در این شهرستان و به ویژه صنعت‌ گلیم‌بافی فراهم شود.

سلیمانی بیان کرد: در حوزه فعالیت‌های شهری نیز هم‌اکنون رایزنی‌های مقدماتی برای ایجاد موزه میراث فرهنگی در بخش مرکزی این شهرستان به انجام رسیده است که امیدوار هستیم با توجه بیشتر مسئولان این مهم تحقق پیدا کند.

وی ابراز کرد: بناهای ارزشمند و بسیار کهنی در شهر‌های بویین زهرا، ارداق و سگزآباد این شهرستان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به کاروانسرای تاریخی محمد‌آباد و حجیب اشاره کرد که هم‌اکنون مرحله تعمیرات و برق‌رسانی به کاروانسرای محمد‌آباد بخش مرکزی بویین زهرا آغاز شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا خاطرنشان کرد: همچنین وجود بقاع متبرکه در این شهرستان مانند امامزاده ابراهیم روستای رحیم‌آباد و نیز امامزاده علی‌اکبر شهر سگزآباد جلوه‌ای معنوی به این شهرستان داده است.

انتهای پیام/77005/خ/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول