اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودسر خبر داد

خسارت 50 میلیارد تومانی سیل در رودسر

خبرگزاری فارس: فرماندار رودسر از خسارت بالغ بر 50 میلیارد تومانی سیل در این شهرستان خبر داد.

خسارت 50 میلیارد تومانی سیل در رودسر

رضا دوست‌جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل در این شهرستان اظهار کرد: حدود 26 میلیارد تومان در بحث راه به پل‌های روستایی و شهری آسیب وارد شده و خسارت وارد شده به پل رودسر به رحیم‌آباد بیش از هشت میلیارد تومان است.

دوست‌جلالی خسارت سیل به زمین‌های کشاورزی رودسر را هفت میلیارد تومان برآورد کرد و افزود: از مجموع 13 میلیارد تومان اعتبارات تخصیص داده شده از طرف دولت به سیل گیلان، مبلغ چهار میلیارد تومان به رودسر اختصاص داده شده است.

فرماندار رودسر با بیان اینکه مبلغ مذکور بین اداره‌های راه و شهرسازی، آب و فاضلاب شهری و روستایی و برق منطقه‌ای توزیع شده است، تصریح کرد: آب‌نمای رحیم‌آباد به منظور تسهیل در عبور و مرور پس از تخریب پل رحیم‌آباد احداث شده است.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای مطالعه و احداث فاز نخست و دوم پل رحیم‌آباد را 400 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: تعداد 30 دستگاه ماشین‌آلات سنگین برای لایروبی و سردهنه‌سازی رودخانه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای گیلان در منطقه مستقر شدند و تاکنون سه میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

دوست‌جلالی از تخریب هشت واحد مسکونی در اثر سیل در روستای «بیجارگاه» رودسر خبر داد و بیان کرد: بستر فعالیت‌های عمرانی برای واحدهای مسکونی مذکور فراهم شده است.

فرماندار رودسر با اشاره به خسارت‌های ناشی از سیل در دیگر نقاط این شهرستان، خاطرنشان کرد: طبق نظر کارشناسان اداره‌های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، آب و فاضلاب روستایی، برق و ...، امکان زندگی کردن در روستای «لودرابن» وجود ندارد و این روستا با 23 خانوار به طور کامل تخریب شده است.

وی به اسکان خانوارهای مذکور به همراه هفت خانوار دیگر از روستاهای «سیاه‌کلده» و «بیجارگاه» در مدرسه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مبلغ 2 میلیون تومان در مرحله نخست از محل بودجه استانداری به خانوارهای مذکور وام بلاعوض پرداخت شده ضمن اینکه مبلغ بین 500 هزار تا یک میلیون تومان به تمام خانوارهای آسیب دیده پرداخت شده و در مجموع 168 میلیون تومان به آنها تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است.

دوست‌جلالی با بیان اینکه خانوارهای آسیب‌دیده روستای «لودرابن» در روستاهای رحیم‌آباد مستقر شدند، ابراز کرد: زمین برای ساخت مسکن در اختیار آنها گذاشته شده و به‌زودی احداث واحدهای مسکونی برای خانوارهای سیل‌زده آغاز می‌شود.

فرماندار رودسر خسارت وارد شده ناشی از سیل در سال جاری به این شهرستان را بیش از 50 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: امیدواریم با پیگیری‌های مسئولان بتوانیم باقیمانده اعتبارات سیل را از هیئت دولت دریافت کنیم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول