اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا تحقق سند چشم‌انداز کشور

کتابخانه‌های شوشتر 42 هزار جلد کتاب کم ‌دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر گفت: براساس سند چشم‌انداز تدوین شده برای مطالعه مفید در کشور کتابخانه‌های این شهرستان 42 هزار و 445 جلد کتاب کمتر دارند.

کتابخانه‌های شوشتر 42 هزار جلد کتاب کم ‌دارند

هادی نظری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر به مناسبت روز ملی کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و بر اساس سند ملی چشم‌انداز مطالعه مفید باید تا پایان سال‌جاری در شوشتر 107 هزار و 158 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی وجود داشته باشد در حالی که در حال حاضر تنها 65 هزار و 312 جلد کتاب در شوشتر موجود است و بدین ترتیب، نسبت به سند چشم‌انداز تدوین شده 42 هزار و 445 جلد کتاب کم‌ داریم.

وی با اشاره به فضای کتابخانه‌ای در شهرستان شوشتر گفت: در حال حاضر سه هزار و 356 مترمربع فضای کتابخانه‌ای داریم که این میزان طبق سند چشم‌انداز مطالعه مفید باید به چهار هزار و 451 متر مربع برسد و در این بخش هزار و 95 مترمربع کسری داریم.

نظری با اشاره به اینکه تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شوشتر افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزایش چشم‌گیری داشته و در حال حاضر 4 هزار و 971 نفر عضو داریم که طبق سند چشم‌انداز مطالعه مفید باید افزایش یابند.

این مقام مسئول تاکید کرد: در شرایط کنونی از حضور گسترده مردم در کتابخانه‌های عمومی شوشتر استقبال می‌کنیم و در این باره برنامه‌های متعددی داریم.

 

*عضویت رایگان در کتابخانه‌های شوشتر

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شوشتر افزود: کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در هفته آینده آمادگی دارند تا همه دانش‌آموزان را به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌ها در آورند.

وی با اشاره به اینکه تخفیف ویژه‌ای برای سایر افراد در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: برای سایر افراد تخفیف ویژه‌ای در نظر گرفته شده است و قرار است کارکنان ادارات و اعضای خانواده‌های آن‌ها با 50 درصد تخفیف به عضویت کتابخانه‌های عمومی شوشتر درآیند.

نظری با اشاره به اینکه باید تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شوشتر افزایش یابد، خاطر نشان کرد: افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان با افزایش سرانه مطالعه مفید در سطح شهر ارتباط مستقیم دارد و به این دلیل برای رسیدن به اهداف عالیه باید برای عضویت گسترده مردم در کتابخانه‌های عمومی تلاش کنیم.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول