اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

پاسخگویی به 57 درصد از نیازهای مراجعان در کتابخانه‌های عمومی زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در حال حاضر به 57 درصد نیازهای مراجعان به کتابخانه‌های عمومی پاسخ داده می‌شود.

پاسخگویی به 57 درصد از نیازهای مراجعان در کتابخانه‌های عمومی زنجان

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: کتابخانه تخصصی نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان راه‌اندازی شده و علاقه‌مندان می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه این کتابخانه دیجیتال ویژه کودکان و نوجوانان است، تصریح کرد: گروه سنی پنج تا 15 سال می‌توانند از این کتابخانه استفاده کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از رفع مشکل ایاب و ذهاب نابینایان و کم‌بینایان به این کتابخانه خبر داد و گفت: با همکاری بهزیستی استان علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی از این کتابخانه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه 100 عنوان کتاب بریل در این کتابخانه موجود است، افزود: ‌4 هزار و 500 کتاب گویا و نوار کاست در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

احمدخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور بر اساس کتاب، قرآن و فضای مجازی مورد توجه قرار می‌گیرد، افزود: به طور میانگین مردم کشور 30.5 ثانیه مطالعه می‌کنند که این میزان در استان زنجان 33.9 ثانیه است.

وی با اشاره به اینکه میزان استفاده از روزنامه در کشور 39 دقیقه و 27 ثانیه است، تصریح کرد: این میزان در استان زنجان 40 دقیقه و 43 ثانیه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه میزان مطالعه نشریه در کشور شش دقیقه و 29 ثانیه است، افزود: این رقم در استان زنجان 7 دقیقه و 43 ثانیه است.

وی مجموع سرانه مطالعه در کشور را 76 دقیقه و یک ثانیه دانست و گفت: ‌این میزان در استان زنجان 81 دقیقه و 35 ثانیه است.

احمدخانی کتاب، زیربنا، صندلی و کتابخانه را چهار شاخص عمده حوزه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: طبق استانداردهای موجود باید به ازای هر نفر دو کتاب در کتابخانه‌‌های عمومی موجود باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به 57 درصد نیازهای مراجعان به کتابخانه‌های عمومی پاسخ داده می‌شود، خاطرنشان کرد: این میزان در کشور 27 درصد است.

*احداث کتابخانه مرکزی زنجان از دغدغه‌های استان است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به مشکلات احداث کتابخانه مرکزی زنجان تصریح کرد: احداث این کتابخانه از دغدغه‌های اصلی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان است.

وی با بیان اینکه برای تهیه نقشه احداث این کتابخانه زحمات بسیاری کشیده شده است، افزود: تاکنون از محل اعتبارات استانی

3 میلیارد و 500 میلیون تومان برای احداث این کتابخانه در نظر گرفته شده است.

احمدخانی با بیان اینکه اعتبارات استانی مطلوبی برای این پروژه در نظر گرفته شده است، افزود: احداث این  کتابخانه از مصوبات دور دوم سفر هیئت دولت به استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث این کتابخانه اعتبارات از طریق استان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تامین می‌شود، افزود:

تاکنون از طریق این وزارت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان بر ضرورت اختصاص اعتبارات ملی برای احداث این پروژه تاکید کرد و گفت: در صورت اختصاص اعتبارات لازم احداث این مجموعه به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/73003/ع/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول