اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم خبر داد

عضویت 5 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان جم

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی جم از عضویت 5 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان جم خبر داد.

عضویت 5 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان جم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، سیده طیبه مهدوی‌مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش فرهنگ کتابخوانی در جامعه امری لازم است و مسئولان باید در این مسیر تلاش کنند.

این مسئول با اشاره به وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم افزود: در شهرستان جم در حال حاضر سه کتابخانه شهری شامل جم، ریز و انارستان و دو کتابخانه روستایی شامل بهارستان و آبگرمک فعال هستند.

مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم خاطر نشان کرد: همچنین ساختمان سه کتابخانه نیز افتتاح شده که در مرحله واگذاری است و لازم است از تلاش‌های فرماندار و بخشداران مرکزی و ریز برای راه‌اندازی آنها قدردانی کنم.

مهدوی مرتضوی از عضویت 5 هزار نفر در کتابخانه‌های شهرستان جم خبر داد و گفت: کتابخانه جم با 317 متر زیربنا دارای بیش از 25 هزار نسخه کتاب و 70 عنوان مجله است که در حال حاضر 2800 عضو فعال از آن استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: کتابخانه ریز با 3 هزار نسخه کتاب و 200 نفر عضو فعال، کتابخانه انارستان با 5 هزار نسخه کتاب و 1300 نفر عضو فعال، کتابخانه بهارستان با 3 هزار نسخه کتاب و 650 نفر عضو فعال و کتابخانه آبگرمک با 6 هزار نسخه کتاب و 135 نفر عضو فعال نیز از کتابخانه‌های عمومی شهرستان هستند.

این مسئول در ارتباط با مهم‌ترین طرح برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در جم بیان کرد: طرح کتاب من یکی از طرح‌های بسیار خوب است که طی آن شما هر کتابی را که بخواهید به کتابخانه درخواست می‌دهید و 20 روز بعد آن کتاب تهیه و در کتابخانه قرار می‌گیرد و فرد درخواست دهنده نخستین کسی است که کتاب را برای استفاده تحویل می‌گیرد.

مرتضوی به مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان جم اشاره کرد و افزود: عمده‌ترین مشکل کتابخانه‌ها مربوط به کتابخانه جم است که از سال 74 که افتتاح شده،‌توسعه‌ای در آن صورت نگرفته و در واقع اصلاً وضعیت مناسبی ندارد و تنها یک سالن مطالعه در آن پیش‌بینی شده که این مورد ما را مجبور به زوج و فرد کردن بانوان و آقایان کرده است.

وی در پایان اذعان داشت: مشکلات دیگر هم عمدتاً مالی است که امیدوار هستیم با تلاش مسئولان و همکاری شهرداری‌ها مرتفع شود.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول