اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد

تمدید مهلت بیمه محصول استراتژیک کلزا تا آخر آبان ماه

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بیمه محصول استراتژیک کلزا تا آخر آبان ماه تمدید شد.

تمدید مهلت بیمه محصول استراتژیک کلزا تا آخر آبان ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل خلیل نیکشاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید محصولات دانه‌های روغنی در اردبیل اظهار داشت: به منظور جبران خسارات حوادث طبیعی به کشاورزی بیمه محصولات به وسیله کشاورزان ضروری و با اهمیت به نظر می‌رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به تداوم کشت محصول کلزا در منطقه مغان ضرورت عقد قرارداد بیمه این محصول احساس می‌شود که از کلزاکاران منطقه مغان انتظار داریم تا پایان آبان ماه نسبت به عقد قرارداد بیمه این محصول اقدام لازم را انجام دهد.

نیکشاد از زارعان کلزاکار منطقه مغان خواست در فرصت باقی‌مانده نسبت به بیمه کردن زراعت کلزا اقدام کنند و فرصت پیش آمده را از دست ندهند.

این مسئول در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: ما بیش از هر زمان دیگر به تقویت فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی نیازمند هستیم و انتظار داریم که همه کشاورزان از این امر به شایستگی و مطلوبیت کامل حمایت کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: بیمه محصولات زراعی سبب می‌شود تا افراد حادثه‌دیده از سیل، تگرگ، خشکسالی، سرما و یخبندان بتوانند از مزایای بیمه بهتر و بیشتر استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی اردبیل بیان کرد: تولید محصولات متنوع کشاورزی در استان اردبیل ضرورت تقویت و اهمیت قائل شدن به موضوع بیمه را همیشه از سوی مسئولان مورد تاکید و اهمیت قرار می‌دهد که در این باب انتظار این است که کشاورزان و زارعان بتوانند از فرصت پیش آمده برای برخورداری از بیمه محصولات کشاورزی استفاده کنند.

نیکشاد ادامه داد: در استان اردبیل سال گذشته دو میلیون و 850 هزار تن محصول و امسال بیش از سه میلیون و 100 هزار تن محصول کشاورزی تولید شده که 340 هزار تن محصولات باغی نیز در این استان عمل‌آوری شده است.

وی یادآور شد: این استان توان تولید 20 درصد گندم، 60 درصد حبوبات و همچنین 15 تا 20 درصد محصولات دانه‌های روغنی استان اردبیل را دارد که با این ظرفیت می‌توان بخش عظیمی از تولیدات کشاورزی را به سایر مناطق عرضه و صادر کرد.

انتهای پیام/‌62006‌/ش/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول