اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی:

همه فعالیت‎های اندیشه‎ای و دنیایی باید به محور مساجد گره بخورد

خبرگزاری فارس: سرپرست کمیته امداد امام خمینی گفت: همه فعالیت‎های اندیشه‎ای و دنیایی باید به محور مساجد گره بخورد و معتقدیم که خانه‎های محله و فرهنگسراها باید با مدیریت مساجد انجام شود.

همه فعالیت‎های اندیشه‎ای و دنیایی باید به محور مساجد گره بخورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حسین انواری عصر امروز در جمع طلاب و روحانیون استان گلستان اظهار داشت: نمی‎‎توان پذیرفت که فرهنگسرا کار فرهنگی می‎کند اما مسئول آن متصل به اسلام نیست آن وقت نتیجه‎اش این می‎شود که از داخل فرهنگسرا ادوات لهو و لعب خارج شود.

وی با بیان اینکه نقطه آغازین پیامبر گرامی اسلام (ص) برای تشکیل حکومت دینی در مرکزی به نام مسجد ایجاد شده است تصریح کرد: همه مسائل دینی، دنیایی، اخوت مسلمین، مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از همین نقطه "مسجد" رقم خورده است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: در ادامه این حرکت تا زمان قبل از انقلاب، مساجد محل داد و ستد و تعامل افکار از جمله مسائل دنیایی بوده است و مردم در همه مسائل خود به ائمه جماعات مراجعه می‎کردند.

انواری با تاکید بر اینکه مسجد تنها محل عبادت نبوده است خاطر نشان کرد: در اسلام مسجد محل همه تعاملات است و اگر امروز از این فرهنگ دور شده‎ایم باید برگردیم و مساجد را احیا کنیم.

وی متذکر شد: فاصله مسائل دنیایی ما از مساجد سبب شده تا شیاطین نقشه‎های شوم خود را برای ملت ما و جوانان بکشند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی تاکید کرد: خلأ معنوی و دینی به علت اینکه مساجد جایگاه خود را نتوانستند به درستی عملیاتی کنند و ابهت، عظمت و شیرینی آن را در ذائقه مردم مخصوصا نسل جوان بنشانند به وجود آمده است.

انواری بیان داشت: همین امر سبب شده تا عرفان‎های کاذب سر از محافل خصوصی درآورند و از راه دین که در رأس آن افراد بی‎دین هستند، مبلغ دین شوند و در کشور ما نیز این مسائل را توسعه می‎دهند.

در حکومت اسلامی تمام فعالیت‎ها باید در ید اسلام‎شناسان باشد

وی با تاکید بر اینکه در حکومت اسلامی تمام فعالیت‎ها باید در ید اسلام‎شناسان باشد افزود: اگر تمام مسائل و حضور مردم را به مساجد گره بزنیم شاهد اتفاقات خوبی در جامعه خواهیم بود.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه باید مسجد به عنوان محور عملیات باشد اظهار داشت: همه نیازهای خدماتی باید از طریق مساجد برطرف و حل و فصل شود.

انتهای پیام/ش/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول