اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری صنعت آبفای کشور

طرح تولید برق از خطوط انتقال آب در سیستان‌وبلوچستان نمونه کشوری شد

خبرگزاری فارس: معاونت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان گفت: طرح تولید برق از خطوط انتقال آب در سیستان‌وبلوچستان به عنوان طرح نمونه کشوری شناخته شد.

طرح تولید برق از خطوط انتقال آب در سیستان‌وبلوچستان نمونه کشوری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای سیستان‌وبلوچستان، محمدرضا لکزایی اظهار داشت: در نخستین جشنواره توانمندی‌های بهره‌برداری صنعت آبفای کشور در تهران، طرح احداث نیروگاه برق –آبی و تولید برق از خطوط انتقال آب در استان به عنوان یکی از طرح‌های نمونه کشوری شناخته شده است.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور با بهره‌گیری از ظرفیت اختلاف فشار آب در خطوط انتقال آب، این شرکت موفق شده است نسبت به تأمین برق مورد نیاز تصفیه‌خانه زاهدان اقدام کند.

معاونت بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: فشار آب ناشی از اختلاف ارتفاع و نصب توربین در خط انتقال آب زابل –زاهدان به منظور تولید برق به عنوان یکی از طرح‌های موفق و نمونه در کشور در این جشنواره اعلام شد.

لکزایی بیان کرد: با بهره‌برداری از نیروگاه آبی، تمام برق مورد نیاز تصفیه‌خانه زاهدان شامل ایستگاه پمپاژ، زلال‌سازها، دستگاه‌های کلرزنی و همچنین روشنایی محوطه تصفیه‌خانه از این طریق تأمین می‌شود.

وی در این زمینه گفت: آخرین ایستگاه پمپاژ آب در فاصله 35 کیلومتری شهر زاهدان دارای 108 متر اختلاف ارتفاع است که این ظرفیت در حال حاضر با نصب توربین تبدیل به انرژی برق می‌شود.

انتهای پیام/75002/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول