اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

عزاداری‌ها نباید جنبه رقابتی داشته باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: عزاداری‌های ماه محرم و صفر نباید جنبه رقابتی داشته باشند و تاریخ تحریف شود.

عزاداری‌ها نباید جنبه رقابتی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از بردخون حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی ظهر امروز در نشست روحانیون و هیئت‌های مذهبی بردخون اظهار داشت: 14 قرن از حادثه خونین کربلا می‌گذرد، اما شور حسینی هر روز در دل مردم شعله‌ورتر و زنده‌تر می‌شود؛ زیرا امام حسین چون چراغی مردم را در مسیر روشنی ارشاد می‌کند و کشتی نجات دوستداران خود هستند.

وی افزود: اگر مردم در صدر اسلام به دلیل بی‌بصیرتی از کشتی نجات اهل بیت فاصله نمی‌گرفتند و ائمه را تنها نمی‌گذاشتند هرگز به گمراهی و انحراف کشیده نمی‌شدند.

رکنی‌حسینی با اشاره به ماه محرم گفت: در این ایام روضه‌خوان‌ها و مداحان نباید تنها به روایت تاریخ بپردازند و واقعیت‌ها و ارزش‌ها و عبرت‌ها را بیان کنند چرا که حسین زمان و کشتی نجات ما مقام معظم رهبری است و هر راهی غیر آن انحراف و گمراهی است، زیرا افرادی مانند ابن زیاد و یزید نه تنها خود منحرف شدند بلکه تعداد زیادی از مردم را بدبخت و گمراه کردند.

امام جمعه بردخون با انتقاد از رقابت بین هیئت‌ها گفت: عزاداری‌ها نباید جنبه رقابتی داشته باشند و حسینیه‌ها و تکایا ضمن اجرای همه برنامه‌ها در فضای داخلی، بلندگوهای بیرونی را خاموش کنند تا مردم و همسایه‌ها اذیت نشوند و اگر دوستدار اهل بیت هستیم نباید مرتکب عملی شویم که موجب رنجش مردم شود.

وی ادامه داد: نباید به تحریف تاریخ بپردازیم و از خرافات در عزاداری‌ها جلوگیری کنیم و به‌گونه‌ای عمل و رفتار کنیم که مردم برای تمام سال پیوسته آماده و منتظر رسیدن ماه محرم و عزاداری امام حسین بمانند.

رکنی‌حسینی از حضور کم نسل جوان در این مجالس ابراز نگرانی کرد و گفت: هدف اصلی ما به دور از شعار باید جذب نسل جوان و نوجوان در مجالس عزای حسینی باشد و اگر این افراد پس از دهه محرم در مساجد حضور داشتند به نتیجه کار خود امیدوار می‌شویم.

انتهای پیام/66003/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول