اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی بروجن:

عزاداری‌ها را از خرافه‌ها و شبهات خالص کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی با بینش و علم خود با شبهه‌ها و معضلات به وجود آمده و خرافه‌های موجود در عزاداری‌ها بهترین برخورد را داشته باشند.

عزاداری‌ها را از خرافه‌ها و شبهات خالص کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجید الهیان بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ هیئت‌های مذهبی این شهرستان که با حضور یک‌هزار و 200 نفر از مسئولان، اعضای هیئت‌های مذهبی و رابطان امر به معروف و نهی از منکر مسجد حاج کرامت بروجن برگزار شد، با اشاره به فعالیت‌های خوب و مستمر هیئت‌های مذهبی خواهر و برادر شهرستان بروجن در طول سال اظهار داشت: مسئله هیئت‎داری و برگزاری مراسم‌های ملی و مذهبی از مسائل مهم به شمار می‌آید که لازم است مسئولان هیئت‌های مذهبی و هیئت امنای مساجد با بینش و علم خود بتوانند در طول سال و به ویژه در ماه محرم و صفر با شبهه‌ها و معضلات به وجود آمده و خرافه‌های موجود بهترین برخورد را داشته باشند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن آگاه‌سازی مردم به منظور از بین بردن خرافات‌ را لازمه عصر و زمانه حاضر عنوان کرد و افزود: مداحان باید با بصیرت به تبلیغ مسائل دینی بپردازند و با مظاهر خرافات نوظهور برخورد قاطع کرده و در این راستا گام‌های موثر و شایسته‌ای بردارند.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیکی ماه محرم و صفر و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله ‌الحسین(ع)، مداحان باید با تقویت ارزش‌های دینی در اشعار حماسی حسینی، در ارتقای سطح آگاهی مردم به ویژه جوانان تلاش کنند.

الهیان ادامه داد: از مسئولان هیئت‎های مذهبی انتظار می‎رود تا از وسایل عزاداری مناسب از جمله طبل‎های مناسب و بیرق‌ها و لباس‌های متحدالشکل در طول ماه محرم و صفر استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید از یاد نبریم که یکی از محورهای اصلی قیام امام حسین و 72 تن از یارانش، مسئله امر به معروف و نهی از منکر بود و در عصر و زمانه حاضر وظیفه فرد فرد اعضای هیئت‎های مذهبی از کوچک‌ترین عضو گرفته تا پیرغلامان هیئت، این است که به این مسئله پایبند بوده و احیای فریضه مهم و حیاتی امر به معروف و نهی از منکر را سر لوحه کار خود در تمام مراحل زندگی قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌الله اروجی مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این همایش بزرگ هیئت‌های مذهبی را به وحدت و یکپارچگی دعوت کرد و گفت: رمز موفقیت و سربلندی نظام اسلامی در بصیرت و اطاعت از رهبری معظم است.

وی خاطرنشان کرد: از همه هیئت‌های مذهبی این استان می‌خواهم که مراسم‌ها و برنامه‌های خود را با انسجام، یکپارچگی و اتحاد هر چه بیشتر برگزار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین‎نژادیان، امام جمعه شهر بروجن نیز در این مراسم با اشاره به خرافه‎‌ها و به وجود آمدن معضلات زیاد در امر عزاداری خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی مسئولان و اعضای هیئت‌های مذهبی مبارزه و مقابله با این خرافه‌ها و معضلات ناشی از آن است.

انتهای پیام/68001/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول