اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان:

837 میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی پرداخت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: امسال 837 میلیون تومان تسهیلات توسط بانک‌ها در ارتباط با مشاغل خانگی پرداخت شده که میزان پرداختی نسبت به سهمیه 47 درصد بوده است.

837 میلیون تومان تسهیلات در بخش مشاغل خانگی پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسعود اقلامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار داشت: کل اعتبارات بخش اشتغال مشاغل خانگی در سال گذشته 33 میلیارد تومان اعتبار بوده است که تاکنون 25.6 میلیارد تومان آن معادل 70 درصد سهمیه توسط بانک‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مابقی اعتبارات در بانک‌ها موجود است و باید تا پایان آذرماه پرداخت شود و اعتبارات جدید سال 91 نیز به بانک‌های ملی، تجارت، مسکن، ملت و صادرات ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در خصوص شرکت‌های خدمات‌رسان و پرداخت بدهی واحد‌های تولیدی افزود: آب و برق و گاز واحد‌های تولیدی، نباید قبل از ابلاغ به استانداری قطع شود.

وی عنوان کرد: در سال جاری 837 میلیون تومان تسهیلات توسط بانک‌ها در ارتباط با مشاغل خانگی پرداخت شده که میزان پرداختی نسبت به پذیرش طرح‌ها در بانک‌های عامل 62.9 درصد و میزان پرداختی نسبت به سهمیه 47 درصد بوده است.

اقلامی یادآور شد: از آمار مربوط به اشتغال‌های ایجاد شده در بخش‌های دیگر 55.5 درصد مربوط به بخش مسکن و 44.5 درصد مربوط به مشاغل غیر مسکن بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان خطاب به دستگاه‌های مربوط به مسکن و اشتغال افزود: تمام اطلاعات و آمار باید در سامانه به ثبت برسد تا از طریق سامانه بتوانیم آمار و اطلاعات دقیق را در دست داشته باشیم.

وی یادآور شد: بانک سپه، مسکن و صنعت و معدن تمام اعتبارات خود را پرداخت کردند و تا پایان آذرماه بقیه بانک‌ها موارد سال 90 را باید پرداخت کنند.

اقلامی خاطرنشان کرد: از اعتبارات اعلام شده در بانک تجارت 16 میلیارد تومان باقی مانده که قرار است در اختیار طرح‌های موجود و طرح‌های مانده قرار گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان ادامه داد: در بانک ملی 36 میلیارد اعتبار وجود دارد که قرار است جذب طرح صنعت و معدن شده و اگر نشد برای طرح‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

وی به بانک صادرات اشاره و تأکید کرد: در بانک صادرات نیز 71 میلیارد تومان اعتبار مانده که طرح موجود بوده و در حال بررسی برای پرداخت است و در بانک ملت نیز 19.7 میلیارد تومان است که در حال بررسی برای پرداخت هستیم.

استاندار همدان نیز در ادامه جلسه اظهار داشت: سند اشتغال استان همدان در مدت زمانی یک سال و دو ماه قبل باید آماده می‌شد که تاکنون این سند آماده نشده است و این سند باید هر چه زودتر آماده شده و افراد متخصص برای تکمیل این سند به استانداری معرفی شوند.

علی‌محمد آزاد در پایان سخنانش از پرداخت اعتبارات بانک‌های مربوطه برای مشاغل خانگی انتقاد کرد و گفت: پست بانک در پرداخت تسهیلات مشروط شده است.

انتهای پیام/89007/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول