اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ‌استاندار هرمزگان:

حفظ مصائب اهل بیت زمینه اقتدار بیشتر نظام است‌

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار هرمزگان با بیان اینکه حفظ نظام وابسته به ذکر مصائب اهل بیت(ع) است گفت: از هیئت‌های مذهبی انتظار می‌رود مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند.

حفظ مصائب اهل بیت زمینه اقتدار بیشتر نظام است‌

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، گل‌محمد بامری ظهر امروزر در نشستی پیرامون برگزاری مراسم محرم، اظهار داشت: پیروی از راه امام حسین(ع) حافظ حیات اسلام است.

وی افزود: بدون شک بدون پیروی، تاسی و الگو گرفتن از راه این امام شهید نمی‌توان اسلام را زنده نگه داشت.

معاون استاندار هرمزگان در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری سه مبحث انگیزه‌های قیام امام حسین، درس‌های عاشورا و عبرت‌های عاشورا را از بحث‌های مهم خواند و از مداحان و سخنرانان خواست تا مردم را بیشتر با این بحث‌ها آشنا کنند چراکه حفظ انقلاب به زنده نگه داشتن محرم و ذکر مصائب اهل بیت(ع) و پرداختن به این مباحث مهم عاشورایی وابسته است.

بامری در ادامه افزود: نقطه شگفت عاشورا که برای همه اقشار جامعه هم ملموس بوده این است که هر چه اطراف و جوانب این حادثه عظیم و مؤثّر و جاودانه بررسى مى‌شود، ابعاد تازه‌تر و روشنگری‌هاى بیشترى از آن حادثه آشکار مى‌شود و نورى بر زندگى ما مى‌تاباند.

بامری بیداری‌های اسلامی اخیر در جهان را حاصل تاثیرپذیری از قیام امام حسین و انقلاب اسلامی ایران دانست و از آن به عنوان حقیقتی انکارنشدنی یاد کرد و افزود: این بیداری‌های اخیر بهترین جلوه حقیقت گره‌خوردگی وقایع و مسائل عاشورا با تمامی عرصه‌های زندگی انسان و جامعه بشری است.

این مقام مسئول در ادامه خواست تا سازمان‌ها و ادارات در تمام ایام سال به ویژه در ایام دهه ماه محرم که در پیش‌روست، اشاعه فرهنگ ناب امام حسین(ع) را بیش از پیش مورد توجه خود قرار دهند و از تمام ظرفیت‌های خود برای حرکت در این مسیر استفاده کنند.

وی همچین از هیئت‌های مذهبی به عنوان سکانداران این فرهنگ غنی و عظیم عاشورایی یاد کرد و از آنها خواست مواظب تحریف‌های غلط در عزاداری‌ها باشند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در ‌ارتباط‌ با آسیب‌های متوجه عزاداری‌ها سرلوحه کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/ش/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول