اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‎فقیه در گلستان:

شور در مجالس عزاداری بدون شعور موجب انحراف می‎شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‎فقیه در گلستان گفت: اگر در مجالس عزاداری شور همراه شعور نباشد حتما سبب انحراف می‎شود.

شور در مجالس عزاداری بدون شعور موجب انحراف می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در همایش رهروان عاشورایی که در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد ضمن تسلیت ایام محرم اظهار داشت: ماه محرم ماه شور و شعور شیعیان و عاشقان سیدالشهداست که روحانیت، علما و هیئت‎داران باید از این شور حسینی برای شعور حسینی استفاده کنند.

وی در خصوص اینکه چرا خداوند مرگ و زندگی را آفرید خاطر نشان کرد: حیات و ممات برای این است که "احسن عملا" شناخته شود و آن کسی که عملش بهتر است در آخرت نتیجه بهتر زندگی‎اش را خواهد چشید.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان ابراز داشت: فلسفه زندگی از منظر قرآن در میدان عمل این است تا در فراز و نشیب زندگی شناخته شویم و اینکه کدام‎مان عمل بهتری داریم.

نورمفیدی با بیان اینکه مصداق "احسن عملا" در پذیرفتن دعوت رسول‎الله و عمل صالح شخص است یادآور شد: کسی که فرمانبردار امر خدا باشد مصداق این آیه از قرآن کریم است.

درجه‎بندی روز قیامت به درجه‎بندی اعمال انسان‎هاست

وی با تاکید بر اینکه درجه‎بندی روز قیامت به درجه‎بندی اعمال انسان‎هاست خاطر نشان کرد: در آنجا کسی با حرف و شعار به جایی نمی‎رسد و کسی با شعار بهشتی نمی‎شود و به گفته شهید مطهری "بهشت را به بها می‎دهند نه به بهانه" لذا مصداق اکمل آیه مذکور در درجه اول انبیاء اولوالعزم الهی هستند سپس ائمه اطهار و مصداق این آیه در وجود کسی که بروز کرد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بوده است.

نماینده ولی‎فقیه در گلستان اضافه کرد: بعد از پیامبر، روحانیت و علما مصداق آیه مذکور می‎شوند و امیدواریم این شایستگی به اندازه ظرفیتی که داریم به ما داده شود تا با نیت خالص کارها را در راه خدا مصروف کنیم.

هیئت‎های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند

نورمفیدی با بیان اینکه هیئت‎های مذهبی باید جایگاه خود را بشناسند ابراز داشت: هیئت‎های مذهبی که پرچم امام حسین (ع) را بر سر عزاداران حسینی بلند می‎کنند لازم است این کار را به طور صحیح و به درستی انجام دهند تا مشمول لطف پروردگار قرار بگیرند.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول