اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

شروط اصلی تبلیغ دین شخصیت گوینده، ظرفیت مخاطب و متن سخن است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: در مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید مداحان به سه عامل شخصیت گوینده، ظرفیت مخاطب و متن سخن در تبلیغ دین توجه داشته باشند.

شروط اصلی تبلیغ دین شخصیت گوینده، ظرفیت مخاطب و متن سخن است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علیرضا جمشیدی ظهر امروز در همایش رهروان عاشورایی که در سالن تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یارانش خطاب به هیئت‎های مذهبی اظهار داشت: ویژگی‎های گوینده باید از دل برآید تا بر دل نشیند و در شنونده نیز لازم است تا ویژگی‎های اعتقادی همچنین سن و سال مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه متن سخن باید عاری از هرگونه شک و شبهه‎ای باشد ابراز داشت: متن سخن نباید از خیالات و وهمیات باشد بلکه باید بر اساس مستندات متقن بیان شود.

فرهنگ حسینی با شعور محقق می‎شود نه با شعار

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از هیئت‎های مذهبی خواست تا مداحان، تفکر و فرهنگ اسلامی و شیعی را در بین عزاداران ترویج دهند و افزود: باید درس آزادگی اباعبدالله الحسین (ع) را به مردم آموخت چرا که امام حسین (ع) قیامش حتی برای لائیک‎ها و افراد بی‎دین درس بود چه برسد برای اسلام و شیعه و سنی، که باید به این مهم در مجالس پرداخته شود.

جمشیدی یادآور شد: یزیدیان خبیث از انسان عزیزی چون امام حسین (ع) در صحرای کربلا تقاضای تسلیم شدن کردند اما امام نشان داد شیر تا آخرین لحظه می‎غرد حتی اگر دست و پایش بسته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ حسینی با شعور محقق می‎شود نه با شعار خاطر نشان کرد: امام حسین سبب بقای اسلام شد لذا اگر می‎خواهیم حسینی باشیم باید به متن و محتوای اسلام عمل کنیم.

گریستن و گریاندن باید مبتنی بر درک و فهم باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان متذکر شد: گریستن و گریاندن باید مبتنی بر درک و فهم باشد همچنین جایگاه، شأن و تبلیغ دین و آموزه‎های وحیانی در این مسیر قرار گرفته شود که این ارزشمند است.

جمشیدی با بیان اینکه بدون درک و شعور دل نمی‎سوزد اظهار داشت: باید توجه شود رسالت در مجالس عزاداری تنها گریاندن نیست ما معتقدیم اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقاء است، اسلام و قرآن کتاب زندگی است و امام حسین (ع) نیز سبب بقای اسلام شده است.

انتهای پیام/2307/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول