اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر:

عاشورا فرهنگ غنی شهادت طلبی و ایثار است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر گفت: عاشورا فرهنگ غنی شهادت طلبی و ایثار است و باید تلاش کرد تا این فرهنگ گسترش یابد.

عاشورا فرهنگ غنی شهادت طلبی و ایثار است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام عادل حمیدی‌نسب عصر امروز در گردهمایی مبلغان فعال در ایام محرم و صفر اظهار داشت: با گسترش فرهنگ عاشورایی می‌توان در راستای پی‌بردن به عمق این واقعه گام برداشت.

وی با اشاره به اینکه جنبش امام حسین(ع) جنبه‌های مختلفی دارد، تاکید کرد: اصلاح در اسلام به انحراف رفته در آن زمان، ترویج امر به معروف و نهی از منکر، تاسی به پیامبر اسلام و اهل‌بیت (ع)، ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثار از جمله ابعاد این واقعه عظیم است.

نماینده ولی فقیه در سپاه شوشتر با اشاره به اینکه باید در راستای نوگرایی در گفتمان عاشورا تلاش کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا در راستای نوگرایی در فرهنگ عاشورا گام برداریم و در این باره باید از نخبگان و اندیشمندان استفاده کنیم و در این راه گام‌های ماندگاری برداریم که این گام‌ها نیاز کنونی جامعه است.

 

*جریان شناسی عاشورا

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر اظهار داشت: باید در راستای جریان شناسی عاشورا تلاش زیربنایی شود و درباره تحولات آن زمان در جامعه کوفه و شام تحقیقات زیادی صورت گیرد زیرا تحولات در این دو کانون قدرت در زمان امام حسین(ع) بسیار پیچیده است.

وی با اشاره به اینکه تغییر گفتمان‌ها باعث افزایش تاثیرگذاری این گفتمان می‌شود، خاطر نشان کرد: باید گفتمان عاشورا بر اساس نیاز روز جامعه تغییر کند و به نحوی از این واقعه بزرگ به جامعه تحلیل ارائه کنیم که نیاز کنونی جامعه را برطرف کند.

حمیدی‌نسب با اشاره به اینکه سیره شناسی امام حسین(ع) در جامعه بسیار نیاز است، افزود: باید در راستای سیره شناسی امام حسین(ع) تلاش نموده و الگویی صحیح از زندگی آزادمردانه‌ را به جامعه ارائه کنیم.

 

*واجبات در هیئت‌ها کمرنگ نشود

نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شوشتر گفت: لازم است در هیئت‌های مذهبی به واجبات توجه ویژه‌ای شود و در همین راستا باید نماز را به عنوان نخستین اولویت در هیئت‌ها معرفی کرد و در هنگام نماز عزاداری تعطیل شود.

حمیدی‌نسب تاکید کرد: در روزهایی که هیئت‌ها در شوشتر حرکت می‌کنند اختلاط میان زن و مرد یکی دیگر از آفت‌های عزاداری است که باید مانع آن شویم.

انتهای پیام/72006/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول