اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

همایش بزرگ عاشوراییان آبپخش برگزار شد

خبرگزاری فارس: در آیینی باشکوه با حضور مردم و مسئولان، همایش بزرگ عاشوراییان آبپخش برگزار شد.

همایش بزرگ عاشوراییان آبپخش برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش بخشدار آبپخش ظهر امروز در همایش بزرگ عاشوراییان آبپخش با تسلیت ایام محرم اظهار داشت: در طول تاریخ بشر اتفاقات بسیار مهمی به وقوع پیوسته و همه به بوته فراموشی سپرده شده‌اند ولی فرهنگ عاشورا با گذشت سال‌ها در دل مردم نهادینه شده است.

احمد خرم‌روز خاطر نشان کرد: فرهنگ عاشورایی و حسینی روزبه‌روز گستره‌اش افزایش می‌یابد و اقشار مختلف مردم تلاش ویژه‌ای برای اطلاع‌رسانی و تبیین این فرهنگ غنی در جامعه دارند.

این مسئول بیان داشت: نهضت عاشورا و ایام محرم دانشگاهی است که همگان باید از آن الگوبرداری و الگوپذیری کنند و اساتید این دانشگاه اساتید برجسته‌ای چون حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند.

وی با تاکید بر آنکه قیام عاشورا اهداف والا و عظیمی را به دنبال داشت اضافه کرد: قیام امام حسین (ع) برای اصلاح امت و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود و امروز همه ما مسلمانان در قبال این مهم وظیفه داریم و باید برای گسترش فرایض مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کوشا باشیم.

این مسئول اذعان داشت: شرایط امروز جوامع انسانی نیازمند گسترش امر به معروف و نهی از منکر است، چون ما امروز در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که کفر و الهاد جهان را فرا گرفته و همه می‌خواهند با فشار و تهدید اسلام و نظام‌های اسلامی به جوامع اسلامی ضربه بزنند.

بخشدار آبپخش ولایتمداری را راهنما و کلید عبور از شرایط دشوار فعلی دانست و گفت: امروز همه ما وظیفه داریم گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم و هر چه ایشان دستور دادند انجام دهیم؛ در این برهه باید با وظیفه‌شناسی خدمتگزار اسلام و جامعه اسلامی باشیم.

خرم‌روز افزود: تمام حرکت‌های بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان برگرفته از فلسفه قیام عاشورا است، زیرا محرم، تاریخ مظلومیت تمام ستمدیدگان جهان است.

در این همایش باشکوه، برنامه‌های متنوعی با موضوع عاشورا و سالار شهیدان برگزار شد.

انتهای پیام/ن/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول