اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر:

ظاهرسازی فرهنگی بدون عمق در مسائل مذهبی آفت است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر گفت: ظاهر سازی فرهنگی بدون عمق در مسائل فرهنگی و مذهبی می‌توان در جامعه آفت آفرین شود و باید از این مسئله دوری کرد.

ظاهرسازی فرهنگی بدون عمق در مسائل مذهبی آفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، حجت‌الاسلام حیدر شهریاری در گردهمایی مبلغان فعال در ایام محرم و صفر اظهار داشت: باید به نحوی در منبرهای برگزار شده در ایام محرم مختصرگویی و مفیدگویی را در دستور کار قرار دهیم تا مخاطب در مدت زمانی کوتاه به بیشترین اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کند.

وی افزود: اگر همه خطبه‌های پیامبر اسلام(ص) را بررسی کنیم به این نتیجه می‌رسیم که همه خطبه‌های پیامبر بسیار کوتاه بود به نحوی که پیامبر تلاش داشته است تا در کمترین زمان بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه داشته باشد و به این دلیل مختصرگویی یکی از سیره‌های پیامبر اسلام(ص) است.

شهریاری تاکید کرد: نسل جوان امروز به دنبال سرعت، اغنا و جامعیت است و به این دلیل باید در راستای اطلاع‌رسانی به نسل جوان بر اساس نیاز و خواست آن‌ها اقدام کنیم.

*نحوه عرضه اطلاعات به جامعه

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر اظهار داشت: اطلاعات بسیار خوبی در منابر ماه محرم و صفر در شوشتر بیان می‌شود ولی نحوه عرضه این اطلاعات به مردم اشکال دارد.

وی با اشاره به مثالی در این باره افزود: کالاهای ساخت ایران بسیار با کیفیت هستند ولی به دلیل اینکه بسته بندی مناسبی ندارند خریدار ندارند و کشورهای اروپایی این اجناس را خریداری کرده و بسته بندی می‌کنند و بار دیگر با قیمت گران‌تر به ایران می‌فروشند و این مثالی درباره عرضه نامناسب کالا چه از نظر فرهنگی و چه از نظر مادی است که در هر دو صورت باعث فراری شدن مخاطب و مشتری می‌شود.

شهریاری با اشاره به اینکه وعاظ باید ضروریات جامعه را مطرح کنند، افزود: باید تلاش کرد تا نیاز روز جامعه بر اساس مشکلات موجود شناسایی شود و در این موضوعات به جامعه اطلاعات داده شود.

*کانال‌های فارسی زبان ضد اسلامی در ماهواره

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر گفت: با توجه به شبکه‌های ضد اسلامی در ماهواره به این نتیجه می‌رسیم که همه شبکه‌های ضد اسلام در ماهواره فارسی زبان هستند و این نشان می دهد تنها دغدغه جهان استکبار از ایران اسلامی است زیرا ایران مهد اسلام ناب است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دین جامعی است، خاطر نشان کرد: اسلام دین جامعی است زیرا هم در آن به دنیا توجه شده است و هم به آخرت و به این دلیل باید کوشید تا در عرصه جهانی این جنبه دین اسلام معرفی شود زیرا در جهان مادی باید دینی عرضه شود که به دو جهان مادی و معنوی توجه داشته باشد.

شهریاری افزود: روحانیان باید بکوشند تا به حسن خلق دست‌یابند زیرا روحانی به نوعی رسانه اهل‌بیت در جامعه شناخته می‌شود و باید در آراستگی اخلاقی آن تلاش کرد.

*جهان به دنبال آزادی و آزادگی است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شوشتر گفت: در شرایط کنونی در جهان اصلا حرفی از مکاتب مختلف نیست بلکه تنها مردم به دنبال آزادگی و رهایی هستند و اسلام مامن مناسبی برای آنها به شمار می‌آید.

شهریاری خاطر نشان کرد: هنوز جنبه آزادی خواهی و آزادگی امام حسین(ع) به جامعه معرفی نشده است و به این دلیل باید در راستای معرفی نهضت عاشورا در جهان تلاش کنیم.

وی افزود: اطلاعات وعاظ باید به روز رسانی شود و بر اساس نیاز روز جامعه اطلاعات صحیح به وعاظ داد که شاید در این باره کم‌کاری دستگاه‌های فرهنگی به ویژه سازمان تبلیغات مشخص شود.

انتهای پیام/72006/خ/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول