اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی با حضور وزیر نفت

خط 400 کیلوولت برق عسلویه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در آیینی با حضور وزیر نفت و جمعی از مسئولان وزارت نفت، خط 400 کیلوولت برق عسلویه به کنگان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خط 400 کیلوولت برق عسلویه افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه شامگاه پنج‌شنبه در آیینی با حضور وزیر نفت در منطقه پارس جنوبی، خط 400 کیلوولت دو مداره ارتباطی نیروگاه متمرکز عسلویه به پالایشگاه‌های مستقر در منطقه کنگان به بهره‌برداری رسید.

مجری طرح توسعه نیروگاه‌ها و خطوط انتقال برق شرکت نفت و گاز پارس در این آیین اظهار داشت: با افتتاح خط ارتباطی نیروگاه متمرکز پارس جنوبی به منطقه کنگان امکان تامین برق مورد نیاز پالایشگاه فازهای 12، 13 ، 14،19 و 22 و 24 پارس جنوبی فراهم شد.

محمدمهدی توسلی‌پور افزود: این خط انتقال دو مداره بوده که هر مدار آن قابلیت انتقال 1000 مگاوات برق را به منطقه کنگان داراست.

وی طول این خط انتقال را 67 کیلومتر اعلام کرد و یادآور شد: هم‌اکنون با افتتاح این طرح، برق‌رسانی به پالایشگاه فاز 12 به عنوان بزرگترین طرح توسعه گازی پارس جنوبی محقق شد و مطابق برنامه تمامی انشعابات مربوط به سایر فازهای مستقر در منطقه کنگان (13،14،19،22 و 24 ) تا پایان سال جاری انجام خواهد شد.

توسلی‌پور با اشاره به کاربرد مضاعف این خط انتقال عنوان کرد: با راه‌اندازی این خط، امکان انتقال توان الکتریکی حاصل از نیروگاه سیکل ترکیبی در دست احداث منطقه پارس یک( عسلویه) به مصارف مورد نیاز پالایشگاه‌های منطقه پارس دو و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم خواهد شد.

وی بیان داشت: تمامی مراحل مربوط به مهندسی، خرید و اجرای این طرح توسط پیمانکاران و سازندگان داخلی صورت گرفته و مدت زمان اجرای آن 18 ماه بوده است.

این مسئول بیان کرد: در اجرای این خط انتقال، 2550 تن سیم، 6800 تن برج و نیز 12 هزار متر مکعب بتن‌ریزی صورت گرفته که عمدتا در مناطق سخت کوهستانی به اجرا درآمده است.

توسلی‌پور اذعان داشت: با اجرای این طرح جدید، بخش عمده‌ای از نیازهای پشتیبانی فازهای جدید پارس جنوبی موسوم به فازهای 35 ماهه تامین شده است.

انتهای پیام/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول