اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تبیین نوع عزاداری‌های کشورهای مختلف

«روایت محرم» از شبکه جهانی ولایت پخش می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی توسعه و ارزیابی شبکه جهانی ولایت از پخش برنامه «روایت محرم» به منظور تبیین نوع عزاداری‌های کشورهای مختلف خبر داد.

«روایت محرم» از شبکه جهانی ولایت پخش می‌شود

حجت‌الاسلام محمد کیانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای ولایت در ایام محرم اظهار کرد: قرائت قرآن کریم و زیارت وارث ساعت 16 از این شبکه پخش می‌شود و در ادامه یکی از سخنرانان مشهور از جمله حجج اسلام رفیعی، فرحزاد، رضایی تهرانی و انصاریان در برنامه «بر فرات سخن» به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی خاطر نشان کرد: در برنامه اشک‌ریزان میرداماد به عنوان مداح اهل بیت(ع) هر روز به مدت 20 دقیقه در ساعت 17 و 45 دقیقه به مداحی و نوحه‌سرایی برای اباعبدالله الحسین(ع) می‌پردازد.

معاون برنامه‌ریزی توسعه و ارزیابی شبکه جهانی ولایت یادآور شد: بخشی دیگر از برنامه اشک‌ریزان در ساعت 18 و 40 دقیقه هر روز با مداحی محمود کریمی پخش می‌شود.

وی یادآور شد: برنامه‌ای با عنوان روایت محرم تولید شده که هر روز به نوع عزاداری در یکی از کشورهای دنیا مانند آلمان، انگلیس، افغانستان، پاکستان و سوریه می‌پردازد.

کیانی با اشاره به برنامه بر ساحل نجات گفت: این برنامه ساعت 18 هر روز از این شبکه پخش می‌شود و استاد پیشوایی به عنوان کارشناس در این برنامه به تبیین سیر تاریخی کاروان کربلا و عاشورا می‌پردازد.

وی برنامه روز شمار کربلا را از دیگر برنامه‌های ایام محرم ذکر کرد و افزود: این برنامه ساعت 19 هر روز از این شبکه پخش می‌شود که در آن اتفاقات روزهای مختلف ماه محرم تفسیر و تبیین می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی توسعه و ارزیابی شبکه جهانی ولایت یادآور شد: زنان عاشورایی از دیگر برنامه‌های ایام محرم بوده که طیبی و معین‌الاسلام به عنوان کارشناسان این برنامه به تبیین نقش زنان مؤثر در قیام کربلا می‌پردازند.

وی با اشاره به پخش شبهات وهابیت و نقد عقاید آنها در شبکه جهانی ولایت گفت: این برنامه به نقد و پاسخگویی شبهاتی که وهابیت درباره کربلا و عاشورا مطرح کرده‌اند می‌پردازد.

کیانی یادآور شد: سریال مختارنامه از امشب به مدت 40 شب از شبکه جهانی ولایت برای بینندگان پخش می‌شود.

وی عنوان داشت: جنبه معرفتی قیام کربلا و بررسی کامل سیر تاریخی در تولید برنامه‌های ایام محرم در نظر گرفته شده و معنا و مفهوم محرم در همه کشورها در برنامه‌های این شبکه تبیین می‌شود.

انتهای پیام/78003/صا/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول