اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ولایت‌مداری درس مهم مکتب حسینی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: ولایت‌مداری از درس‌های مهم مکتب حسینی است.

ولایت‌مداری درس مهم مکتب حسینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تلاش و جدیت در کسب تقوا در ماه سرنوشت‌ساز محرم می‌تواند ما را در رسیدن به کمال الهی یاری دهد.

وی با اشاره به آیات سوره مبارکه حجرات، ایمان قلبی را تعریف کرد و گفت: ایمان همان باور قلبی به وجود خدا، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) و جانشینان ایشان است و برهمین اساس هیچ‌گاه شک و تردیدی در دل این مومنان به وجود نمی‎آید.

نکونام با بیان اینکه اسلام آوردن و ایمان قلبی دو امر جداگانه هستند، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم تا از حالت اسلام زبانی به ایمان قلبی دست پیدا کرده و تنها به اسلام زبانی اکتفا نکنیم.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، افزود: ماه محرم تقابل تمام عیار حق و باطل است و زشتی‌ها و زیبایی‌ها در این ماه در مقابل یکدیگر قرار گرفته و ضروری است تا افراد نسبت به آن درک و بینش بالایی کسب کنند.

نکونام بر ضرورت بهره‌گیری از پیام‌ها و نکته‌های مهم ماه محرم تاکید کرد و گفت: اگر بخواهیم از زیبایی‌های ماه محرم بهره بگیریم باید بکوشیم تا نسبت به مکتب حسینی دانشمند شویم.

وی ادامه داد: در مکتب حسینی می‌آموزیم که باید دنیا را محل بقای خود قرار ندهیم و نگاهی نو و جدید نسبت به زندگی داشته باشیم و فریفته و مغرور به زندگی دنیوی نشویم.

نکونام با بیان اینکه امام حسین(ع) شوق زیادی به مرگ داشتند، تصریح کرد: باید نگاهمان به مرگ و زندگی نگاهی باشد که امام حسین(ع) برای خود برگزیدند تا از این طریق بتوان زمینه‌های رستگاری خود را فراهم کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، ولایت‌مداری را از تکالیف مهم مسلمانان برشمرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) تاکید بسیاری بر ولایت‌مداری مردم داشته و همواره افراد را نسبت به آن سفارش می‌کردند.

نکونام با بیان اینکه ولایت‌مداری از درس‌های مهم مکتب حسینی است، بیان داشت: مردم مسلمان ایران به برکت وجود ولی‌فقیه در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره موفق و سربلند بوده‌اند و در مقابل کفر و شرک اوج مقاومت و ایستادگی را از خود نشان داده‌اند.

وی، شکل‌گیری نهضت مقاومت در منطقه را برگرفته از مکتب حسینی دانست و گفت: امروز مردم منطقه با ایستادگی و مقاومت خود رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را مستاصل کرده‌ و نشان داده‌اند که هیچ‌گاه سر سازش با استکبار را ندارند.

نکونام با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غزه، به اهداف این عمل جنایتکارانه اشاره کرد و افزود: محک زدن مقاومت و ایستادگی مردم منطقه، القای این موضوع که بقای اسرائیلی‌ها ساکن در فلسطین اشغالی منوط به نابودی فلسطینی‌ها است، ترور چهره‌های بارز و موثر فلسطین و منحرف کردن اذهان عمومی از مسئله سوریه از مهم‌ترین این اهداف است.

امام جمعه شهرکرد در ادامه بر ضرورت توجه مردم به مسائل فرهنگی تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های فرهنگی در این استان ضعیف است و برهمین اساس ضروری است تا به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

نکونام، پرداخت وجوهات شرعی از سوی مردم را راهکار موثری در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در استان دانست و افزود: این وجوهات یک پشتوانه مالی است و می‌تواند مسئولان ذی‎ربط را در ایجاد مراکز و اماکن فرهنگی کمک بسزایی کند.

وی، مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد را از افتخارات نظام دانست و تصریح کرد: این بنای بزرگ محلی برای انجام مراسم و مناسک دینی و فرهنگی مردم این استان است اما هنوز به طور کامل تکمیل نشده است و امید می‎رود این امر به زودی محقق شود.

نکونام از برگزاری برنامه‌های دهه دوم ماه محرم شهرکرد در مهدیه مصلی خبر داد و گفت: پیش‌بینی شده بود تا برنامه‌های دهه اول در این مکان برگزار شود اما تکمیل آن به طول انجامید و امید می‌رود برای برگزاری برنامه‌های دهه دوم آماده و تکمیل شود.

انتهای پیام/68004/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول