اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان:

امر به معروف راه اصلاح جامعه است / بسیج در خط ولایت حرکت می‏کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر راه اصلاح جامعه است، بسیج را پیشگام در این حوزه و در خط ولایت توصیف کرد.

امر به معروف راه اصلاح جامعه است / بسیج در خط ولایت حرکت می‏کند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در مسجد امام این شهر برگزار شد، فرارسیدن ماه محرم و دهه احیای امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشت.

وی با اشاره به لزوم انجام آیین‏های ویژه ماه محرم در استان سمنان با همت و جوشش خود مردم به خصوص نوجوانان و جوانان گفت: قیام امام حسین(ع) درس‏های فراوانی برای امت اسلام داشت و یکی از بزرگ‏ترین درس‏های واقعه عاشورا را می‏توان اصلاح امت نبوی دانست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه اصلاح جامعه و رسیدن به کمال شرایطی دارد و از گذرگاه‏هایی می‏توان به این اصلاح رسید، ادامه داد: یکی از مهم‏ترین راه‏های اصلاح جامعه اسلامی، توجه وافر به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

شاهچراغی اضافه کرد: اجرای فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارای سه مرحله اساسی است که همه باید بدان توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: توجه به دو مرحله امر به معروف و نهی از منکر بر همه افراد جامعه لازم است.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: مرحله نخست امر به معروف و نهی از منکر، این است که با دلمان و از روی عقیده، معروف را دوست بداریم و اعتقاد داشته باشیم که خوبی‏ها باید در جامعه رواج داده شود.

شاهچراغی افزود: در این مرحله باید از تمام منکرات و بدی‏ها دوری بجوییم و با اطمینان و استوار بگوییم که از بدی، بدمان می‏آید.

وی با اشاره به مرحله دوم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اظهار داشت: باید در این بخش، با مهربانی هر چه تمام به تذکر زبانی بپردازیم و به خاطیان با نرمی مشکلشان را گوشزد کنیم.

امام جمعه سمنان اظهار داشت: مرحله سوم امر به معروف و نهی از منکر بر عهده کارگزاران نظام و مسئولان است که باید به آن بپردازند.

شاهچراغی افزود: در این مرحله باید به امور اجرایی و برخورد با افرادی که دیگر تذکر نرم زبانی بر روی آنها تاثیر ندارد، بپردازیم و کسانی که در این زمینه مسئولیت دارند و در عرصه قدرت هستند، باید وارد میدان شوند.

امام جمعه سمنان همچنین به در پیش بودن هفته بسیج اشاره کرد و وظیفه همه بسیجیان در اجرای منویات رهبری و به ویژه امر به معروف و نهی از منکر را بسیار خطیر خواند.

شاهچراغی گفت: بسیج در طول سال‏های پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره نشان داده است که در خط ولایت قرار دارد.

وی یادآور شد: بسیج در عمل نیز ثابت کرده است که به درستی و با شناخت در مسیر ولایت حرکت می‏کند و این بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام/2249/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول