اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پاکدشت:

پاسداشت محرم پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه پاکدشت گفت: امام حسین (ع) و یارانش برای احیای دین اسلام جان خود را فدا کردند و امروز اگر محرم را پاس می‌داریم همان پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر است.

پاسداشت محرم پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین لزومی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان پاکدشت، ضمن دعوت خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: انسان در متن خلقت و آفرینش خود دارای دو نوع عاطفه و احساسات است. که یکی از این عواطف، عواطف عالی انسانی است و نوع دیگر آن عواطف حیوانی است.

امام‌ جمعه موقت پاکدشت در ادامه صداقت و راستی، تقوا، فداکاری و ایثار، خدمتگزاری به دیگر انسان‌ها، آزادی از اسارت‌های تمایلات انسانی و گسترش معروف و منکر‌زدایی را از جمله عواطف عالی انسانی عنوان کرد.

وی جمع‌آوری ثروت و ذخیره‌ کردن آن، لذت‌طلبی و تن‌پروری، عیاشی و شهرت‌طلبی، جاه‌طلبی و اشرافی‌گری را از جمله عواطف حیوانی انسان دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی در ادامه به جایگاه صدر اسلام اشاره کرد و گفت: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) 23 سال پس از بعثت تا رحلت با استفاده از وحی و عقل توانست عواطف عالی انسانی را در میان امت اسلامی تقویت کند.

وی ادامه داد: در آستانه دهه محرم قرار داریم که مهم‌ترین موضوع در این دهه به امر به معروف و نهی از منکر برمی‌گردد.

امام جمعه پاکدشت در زمینه لزوم برقراری این فریضه بزرگ در جامعه اسلامی بیان داشت: امام حسین (ع) و یارانش به خاطر این موضوع جان خود را فدا کردند و امروز اگر محرم را پاس می‌داریم همان پاسداشت امر به معروف و نهی از منکر است.

وی در ادامه یادآور شد: وظیفه ما این است که از هر قشری و در هر سن و سالی که هستیم این وظیفه و فریضه را انجام دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی جامعه‌ای را رو به سعادت دانست که امر به معروف و نهی از منکر در آن به پای داشته شود و در ادامه گفت: همه ائمه و پیامبران تنها برای هدایت بشر فرستاده شدند و مهم‌ترین وظیفه آن‌ها نیز امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

امام جمعه پاکدشت رواج سنت‌های باطل در عزاداری‌ها را در شأن مکتب سیدالشهدا (ع) ندانست و تاکید کرد: هر برنامه‌ای که معرفت دینی و فطرت الهی مردم را مورد تأثیر منفی قرار دهد و انسان را از مسیر عبودیت منحرف کند جزو سنت‌های ناروا محسوب می‌شود و هر برنامه‌ای که انسان را به اصل دین و عاشورای حسینی متوجه کند سنت صحیح است.

وی شناسایی سنت‌های ناروا در عزاداری‌ها توسط ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی را مهم برشمرد و اظهار داشت: سنت‌های ناروا اگر تبدیل به عادت شوند، از بین بردن آنها بسیار دشوار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لزومی اضافه کرد: باید با آسیب‌ها و بدعت‌هایی که می‌خواهند به سنت و عادت تبدیل شوند با قاطعیت برخورد شود.

امام جمعه پاکدشت به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: از سال 57 تاکنون بسیج تمام پیام‌هایی که عاشورا برای ملت مسلمان داشته است را پیاده کرده است و در این 33 سال بسیج مصداق کاملی است از عمل کردن به درس‌ها و پیام‌های عاشورا بود.

وی در پایان با اشاره به وحشی‌گری‌های رژیم اسرائیل در غزه خاطر نشان کرد: حکومت اسرائیل رو به زوال است و این وحشی‌گری‌ها مصداقی از شکست اسرائیل در برابر حزب‌الله است و بی‌شک اسرائیل عمری طولانی در ادامه راه نخواهد داشت.

انتهای پیام/خ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول